همشهری آنلاین: نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم با انتقاد نسبت به برخی اظهارنظرها توسط مسئولان در روزهای اخیر، گفت: در حالیکه برای تحقق حماسه سیاسی، رهبر معظم انقلاب بارها تأکید بر حضور کاندیداها با سلایق مختلف داشته‌اند اما متأسفانه در نهادهای مسئول و وزارتخانه‌ها که وظایف حساس و تعیین‌کننده‌ای نسبت به تحقق این رهنمود دارند، برای برخی کاندیداها خط و نشان کشیده‌اند.

به گزارش مهر، محمدرضا تابش نماینده مجلس نهم در پایان جلسه علنی چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی در بیان تذکری شفاهی با اشاره به ماده 7 اصل 3 قانون اساسی، گفت: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان نام سال 1392 تعیین شده است مستلزم فعل و انفعالات اثربخش در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: یک طرف این مسئله مردم هستند که همیشه با درک حساسیت‌ها، با ظرفیت بالا و با وجود تنگناها و نارضایتی‌ها، همیشه نقش خود را در بزنگاه‌هایی که نظام با چالش‌های مختلف مواجه بوده است به منصه ظهور رسانده‌اند و انشاءالله در انتخابات آینده نیز همین‌گونه رفتار خواهند کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: طرف دیگر این موضوع نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط هستند که باید زمینه‌ساز این حماسه باشند. یکی از مولفه‌های مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها این است که باید کاندیداها با سلایق مختلف در انتخابات حضور داشته باشند.

تابش تصریح کرد: متأسفانه در نهادهای مسئول و وزارتخانه‌ها که وظایف حساس و تعیین کننده‌ای نسبت به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری دارند، عملاً بر خلاف وظایف قانونی خود، به توصیه‌های راهگشا عمل نکرده‌اند، تهدید کرده‌اند و برای برخی کاندیداها خط و نشان کشیده‌اند.

وی افزود: متأسفانه در آخرین مرحله شنیده شده که هیأت‌های اجرایی انتخابات شوراها تعدادی از کاندیداها و عمدتاً اصلاح‌طلبان را از دایره رقابت باز داشته‌اند و عجیب این است که از آنها می‌خواهند از کاندیداتورری منصرف شوند. این از دولتی که به ظاهر خود را طرفدار آزادی‌های سیاسی می‌داند به دور است و امیدواریم رئیس‌جمهور تا امروز که آخرین مهلت قانونی است پیگیر این موضوع باشد و از رئیس مجلس نیز می‌خواهم به هیأت‌های نظارت در انتخابات شوراها که زیر نظر مجلس است تأکید کنند که در بررسی صلاحیت کاندیداها مر قانون رعایت شود.

کد خبر 213277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز