چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

بیست‌وچهارمین دوره لیگ جهانی والیبال در شرایطی از روز دهم خردادماه آغاز می‌شود که سایت فدراسیون جهانی والیبال FIVB، پس از معرفی و اعلام فهرست اولیه تیم‌های حاضر در لیگ جهانی والیبال در این دوره، در گزارشی ویژه به عنوان پیش‌درآمد این بازی‌ها ضمن اشاره به آخرین اطلاعات مربوط به تیم‌های شرکت‌کننده به تفسیر موقعیت تیم‌های مختلف ازجمله ایران پرداخته است که نخستین حضور خود را در این بازی‌ها تجربه می‌کند.

  این سایت در گزارش خود از ایران چنین نوشت: «ایران با خولیوی افسانه‌ای می‌آید و سعید معروف نیز کاپیتان جدید تیم ملی والیبال ایران خواهد بود». اما دیدگاه سایت فدراسیون جهانی در مورد سایر تیم‌های شرکت‌کننده به این شرح است:

لهستان، قهرمان دوره قبل لیگ جهانی که سال گذشته به آرزوی دیرین خود یعنی کسب مدال طلای لیگ جهانی رسیده، این‌بار بدون پاول زاگومنی بازیساز قدیمی و 34ساله قدم به میدان لیگ جهانی می‌گذارد؛ این در حالی است که بارتمن و بارتوز کورک همچنان در زمره بازیکنان کلیدی این تیم قرار دارند.

روسیه نیز پس از المپیک دچار تغییراتی شده است. آنان با استعفای ولادیمیر آلکنو، ورنکف را جانشین او کردند و بدون سرگئی تتلوخین کاپیتان قدیمی خود و همچنین وربوف، لیبروی سال پیش خود همراه با ستارگانی چون موزرسکی و میخائلوف دوباره به لیگ سلام خواهند کرد.

آمریکایی‌ها با واردکردن دوباره جان اسپراوا مربی قدیمی خود به جمع کادرفنی بدون کلایتون استانلی ستاره بزرگ چند سال اخیرشان می‌آیند. مت اندرسون کاپیتان جدید آمریکایی‌ها خواهد بود.

برزیل با دراختیارداشتن برناردو رزنده پرافتخارترین مربی جهان و به‌رغم کناره‌گیری و بازنشسته‌شدن گودی فیلهو ملقب به جیبا کاپیتان قدیمی این تیم و مورالیو آندرس و سرجیهو سانتوز باز هم تیم باتجربه‌ای را برای لیگ به میدان می‌فرستد. کاپیتانی این تیم نیز پس از رفتن جیبا به برونو رزنده بازیساز سال‌های اخیر این تیم رسیده است.

در تیم آرژانتین که ستاره‌های جوانی چون کونته و سی‌سی‌کو را در اختیار دارد، مهم‌ترین اتفاق ورود مارکوس میلیوکوویچ بهترین بازیکن دنیا در دهه90 به جمع کادرفنی است که در کنار هم‌تیمی قدیمی‌اش خاویر وبر نقش کمک او را بازی می‌کند.

بلغارستان همچنان بدون کایسسکی لجباز و قهرکرده از بازی‌های ملی و با یک سرمربی جدید به‌نام کامیلیو پلاچی در لیگ جهانی حاضر می‌شود. نکته جالب در این تیم حضور نایدین نایدینف سرمربی بلغارها در المپیک لندن به‌عنوان مربی است؛ ضمن آنکه بلغارها این بار ولادیمیر نیکولوف را هم در خدمت ندارند.

آلمانی‌ها بابرنامه‌تر از همیشه در لیگ جهانی شرکت می‌کنند. در این تیم یوخن شوپس به‌عنوان کاپیتان جدید برگزیده شده است درحالی‌که ژرمن‌ها در گروهی دشوار چشم به صعود دوخته‌اند.

ایتالیایی‌ها به حکم اجبار تغییراتی در لیگ جهانی این دوره دارند. با خداحافظی آلساندروفی، ماسترانجلو و ساموئل پاپی ستارگان پا به سن گذاشته، آنان در این دوره دل به درخشش ستاره‌های جوانی چون تراویستا، زایتسف و ساوینی بسته‌اند.

ژاپن برای نخستین بار با یک مربی آمریکایی- ژاپنی به‌نام گری ساتو در لیگ جهانی حاضر می‌شود.

کد خبر 213174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز