شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند گستردن عسل بر روی زخم پای دیابتی می‌تواند از قطع پای عفونت‌یافته جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پزشک در دانشگاه ویسکانسین آمریکا که  توانسته است با استفاده از این روش از قطع پا در چندین بیماری دیابتی‌اش جلوگیری کند، قصد دارد یک آزمون بالینی کنترل‌شده را در مورد استفاده درمانی گسترده از عسل انجام دهد.

این شیوه درمانی شامل ریختن یک لایه ضخیم عسل بر روی زخم  پس از زدودن پوست مرده و باکتری‌ها از محل زخم است.

به گفته دکتر جنیفر ادی، استاد دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی ویسکانسین عسل به علت خاصیت اسیدیش باکتری‌ها را می‌کشد و مقاومت میکروبی که با آنتی‌بیوتیک‌های استاندارد دیده می‌شود، را نیز بوجود نمی‌آورد.

افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار اختلال گردش خون و کاهش توانایی مبارزه با عفونت‌ها هستند و زخم‌های آنها دیر بهبود پیدا می‌کند،. تقریبا هر 30 ثانیه یک قطع عضو به علت دیابت در جای از دنیا انجام می‌شود.

دکتر ادی می‌گوید: "اگر ما بتوانیم روند ترمیم را در زخم‌های پای دیابتی تقویت کنیم، به جز مسئله کاهش هزینه‌هاو جلوگیری از مقاومت میکروبی، امید جدیدی برای بسیاری از بیماران بوجود خواهد آمد."

دکتر ادی با توجه به سابقه استفاده از عسل در طب سنتی برای اولین بار در بیمار 79 ساله که همه شیوه‌های درمانی معمول در او شکست خورده بود و به اصطلاح او را جواب کرده بودند، استفاده از عسل را آغاز کرد و در کمال تعجب پس از قطع آنتی‌بیوتیک‌ها و استفاده از عسل زخم‌های بیمار به سرعت بهبود پیدا کرد

دکتر ادی امیدوار است تا دو سال دیگر آزمون بالینی او در مورد استفاده از عسل در درمان زخم پای دیابتی کامل شود و نتایج آن انتشار یابد.

کد خبر 21252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز