همشهری آنلاین: مرکز موسیقی حوزه هنری با هدف ارائه آثار غنی، متعدد و متنوع خود و ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و همچنین دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنان، غرفه‌ای در سالن هنر واقع در بخش جنبی نمایشگاه کتاب دایرکرده است.

آلبوم موسیقی

در این غرفه تمامی آثار شنیداری گوناگون مرکز موسیقی حوزه هنری که شامل نمونه‌هایی از موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی، موسیقی دینی و مذهبی، موسیقی دفاع مقدس، موسیقی کودک و نوجوان، موسیقی پاپ و همچنین موسیقی آموزشی پژوهشی مبتنی بر اجرای صحنه‌ای می‌شود، به نمایش درآمده است.

آثار بسیاری از هنرمندان شاخص موسیقی ایران در میان آثار ارائه شده مشاهده می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان به آثاری از: احمد پژمان، هوشنگ ارسلان، اردشیر و بیژن کامکار، حسام الدین سراج، علیرضا افتخاری، شاهین فرهت، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت، سید جلال الدین محمدیان، علیرضا عصار، سالار عقیلی، پیام عزیزی، حسین پرنیا، حاج قربان سلیمانی، احمد عبادی، محسن شریفیان و بیژن بیژنی اشاره کرد.

علاوه براین، بخش انبوهی از آثارهم متعلق به هنرمندان جوانی است که مرکز موسیقی حوزه هنری به خاطر خلاقیت موجود در آثار آنان با اقدام به انتشار آثارشان از آنها حمایت کرده است.

آلبوم های: رستخیز ناگهان اثر احمدپژمان، خوشا سرو اثر حسام الدین سراج، محتسب اثر علیرضا عصار، خورشید مستان اثر گروه کامکارها، سعدی نامه و می‌تراود مهتاب ازآثار سالار عقیلی، سمفونی فردوسی اثرشاهین فرهت، تریکه هانه اثر علی اکبر مرادی، رنگواره های کهن اثرگروه رستاک، ازاورامان تا بادینان اثر زکریا یوسفی با آواز عثمان هورامی و عزیز شاهرخ، دو مجموعه شادی های ایرانی و نوروز و بهار ایرانی که هوشنگ جاوید در مناطق مختلف ایران جمع آوری کرده است و همچنین آلبوم شعرهای محمد علی بهمنی با عنوان "گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود" از جمله آثار ارائه شده در این غرفه هستند.

آلبوم «خطبه خوان رستاخیز»، آخرین اثرمنتشرشده این مرکز است که با آهنگسازی دکتر پیروز ارجمند و خوانندگی علیرضا وکیلی منش، محمدرضا ابراهیمی و امیرحسین مدرس تولید شده و دراین غرفه رونمایی شده است.

علاقمندان برای حضور در غرفه مرکز موسیقی حوزه هنری می‌توانند به این غرفه واقع در روبروی شبستان، خیابان 22 ، سالن هنر مراجعه کنند.

کد خبر 212499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز