همشهری آنلاین: عضو ائتلاف پیشرفت با تأکید بر این موضوع که تا آخر ایستاده‎ام گفت: با اعضای ائتلاف پیشرفت قرار گذاشته‌ایم که در آخرین روز برای ثبت نام اقدام کنیم.

علی اکبر ولایتی در جمع مسئولان ستادهای استانی خود گفت: شاید برطرف کردن مشکلات اقتصادی، بهبود شرایط داخلی و خارجی و روابط تحلیل رفته در عرصه بین‌الملل کاری سخت و حتی نشدنی به نظر برسد اما این اقدامات، غیر ممکن نیست.

به اعتقاد وی، رئیس جمهور آینده دوره کاری سختی را پیش رو دارد و می‌بایست با برنامه ریزی صحیح برای حل مشکلات گام بردارد.

اهم اظهارات علی اکبر ولایتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی‎اش از این قرار است:

  • رئیس دولت می‌بایست توانایی بکارگیری افراد متخصص و صاحب نظر در حوزه های مختلف را داشته باشد. به عنوان مثال کار اقتصادی باید به فردی که سرد و گرم چشیده اقتصاد است سپرده شود.
  • دیگر زمان سیاه مشق نوشتن سپری شده است و باید کار به کسانی سپرده شود که از تجربه کافی برخوردار هستند. ما سی و چند سال پیش سیاه مشق‌هایمان را نوشته‌ایم و دولت آینده باید دولتی مبتنی بر کارهای کارشناسی و متخصص بوده و وزرا صاحب اختیار باشند.
  • روابط خارجی ما مشکلات بسیاری دارد اما این مشکلات لاینحل نیست. تجربه بیش از سی سال من در بخش روابط خارجه نشان می‌دهد سیاست بین الملل کاری سخت و پیچیده است اما حل مشکلات موجود غیر ممکن نیست.
  • مذاکره، مذاکره کننده می‌خواهد و مذاکره کننده نیز باید فردی کاردان باشد. مذاکره کننده می‌بایست با زبان بین‌الملل آشنا باشد و به گونه‌ای مذاکره کند که هم طرف مقابل حرف‌های او را متوجه شود و هم اینکه او بتواند بر سر میز مذاکره حرف‌های طرف مقابل را درک کند.
  • شرایط حال حاضر کشور، شرایطی بی‌سابقه در طول تاریخ انقلاب است و دلیل ایجاد این شرایط ویژه را تعارضات مختلفی هست که در طول سال‌های گذشته و دوره های قبلی انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمده‌اند؛ تعارضاتی که باعث برجا ماندن مشکلات بسیاری در سطح کشور شده است و هر دولتی که پس از انتخابات پیش رو بر سرکار آید باید برای مقابله با آن آماده باشد.
  • (درباره حضور در انتخابات) باید در جوابشان بگویم تا آخر هستم.
  • معتقدم در بین تمامی کاندیداها هم از تجربه بیشتری برخوردارم و بر این باورم که این کار از عهده بنده بر می‌آید. باید قطار به ریل امام و رهبری بازگردد و بر این باوریم که هر کس به این نظام معتقد است باید به زیر چتر انقلاب بازگردد.
  • نیروهای متخصص یک شبه تولید نمی‌شوند. این صحیح نیست که مدیری به علت زاویه دار بودن با عقاید شخصی رئیس جمهور برکنار شود. این شیوه مدیریت صحیح نیست و مصالح مردم را به مخاطره خواهد انداخت.
  • (در خصوص زمان ثبت نام کاندیداهای ائتلاف پیشرفت) قرارگذاشته‌ایم آخرین روز ثبت نام، اقدام کنیم.
کد خبر 212334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز