همشهری آنلاین: دبیرکل خانه کارگر گفت: هاشمی و خاتمی به هیچ وجه در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند و حرف‌هایی که در مورد آمدن آنها در عرصه انتخابات زده می‌شود شایعه است.

علیرضا محجوب 12 اردیبهشت ماه در حاشیه دیدار با برخی مراجع تقلید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاندیدای نهایی خانه کارگر آقای کمالی است و ما قبل از انتخاب ایشان، خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفتیم و از ایشان خواهش کردیم که وارد عرصه انتخابات شوند ولی ایشان نپذیرفت، بعد از این جلسه بود که آقای کمالی را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: حتی 11 اردیبهشت ماه جلسه‌ای با آیت‌الله هاشمی داشتیم و هیچ حسی از کاندیداشدن ایشان استشمام نکردیم.

محجوب گفت: آقای خاتمی هم زودتر از اینها اعلام کرد که قرار نیست در این انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و حتی از ما خواسته بود، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخواهیم که اعلام کاندیداتوری کند.

سایر اظهارات مهم محجوب به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • آقای کمالی یکی از اجرایی‌ترین و عملیاتی‌ترین کسانی است که احاطه کامل به اقتصاد سیاسی ایران دارد.
  • بالا بودن میزان تورم و رکود در اقتصاد یکی از مهم‌‌ترین مشکلات کشور است. در 8 سال گذشته، احمدی نژاد کشور را با تورم زیر 25 درصد تحویل گرفت و با تورم بالای 40 درصد تحویل خواهد داد. دلیل این افزایش تورم بی‌توجهی‌های دولت است.
  • وقتی گفتیم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تورم سه رقمی را به دنبال دارد می‌گفتند تورم دو رقمی خواهد بود. آقای احمدی نژاد حداقل همان طوری که کشور را با نرخ تورم زیر 25 درصد تحویل گرفت، همان جوری تحویل دهد.
  • وی تورم را مهم‌ترین آفت لاعلاج دانست و با انتقاد از نگاه قجری دولت به اقتصاد اظهار کرد: مردم توجه کنند که شعارهای عمرانی فریبنده و زیباست ولی آجرها سرمایه مولد نیستند بلکه خرج می کنند. حدود 45 هزار میلیارد تومان به اشخاص و شرکت‌ها بدهکار هستیم و بنابراین دولت قرض‌دار تحویل داده می‌شود. حتی دولت پول از جیب مردم در آورد و خرج کرد.
  • درد و درمان کشور مشخص است. طبیبی باید باشد که این مشکلات را حل کند. شرایط امروز کشور قربانی می‌خواهد و کسی که شجاع است قربانی شود. ما از این لحظه کاندیدا نمی‌خواهیم بلکه قربانی می‌خواهیم و باید خواهش کنیم کسانی به میدان بیایند که چون می‌دانند این شرایط به راحتی قابل تحویل گرفتن نیست.
  • هر کسی فداکاری دارد وارد میدان شود. 3 تا 4 نفر باید فدا کنیم تا به قبل برگردیم. ممکن است رئیس جمهور بعدی دو سال بیشتر دوام نیاورد و یا خودش استعفا دهد و یا برکنارش کنند، چون با شرایط سختی مواجه است.
  • همه روسای جمهور دلسوز بودند و دولت فعلی هم کوشیده دلسوزی کند ولی توانایی‌اش همین قدر بود.
  • دولت کارنامه اقتصادی قابل قبولی ندارد. سال گذشته 115 میلیارد دلار واردات داشتیم اما در قانون برنامه سوم که بعد از جنگ طراحی شده و برای نوسازی و بازسازی بوده، میزان واردات 128 میلیارد دلار بود، یعنی هر سه ماه به اندازه یک سال دوره‌ای که احمدی نژاد منتقد آن بود و می‌گفت بردند و خوردند، واردات داشتیم. الان باید بگوئیم چه کسانی بردند و خوردند؟ این سودها نصیب بازرگانان شد یا فقرا؟
  • تخلفات ناشی از برنامه چهارم به اندازه دو قانون دوم و سوم است. سه برابر هزینه دلاری، هزینه ارزی از جیب مردم خرج شده ولی حتی 65 درصد آن عملیاتی نشده است.
کد خبر 212192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز