همشهری آنلاین: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی سراغ دارد که من در جایی از احمدی‌نژاد حمایت کردم که به نفع کشور نبوده است از مردم عذرخواهی خواهم کرد.

مهر نوشت: محمدرضا باهنر در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات حجت‌الاسلام یونسی که گفته بود باهنر در زمانی که او وزیر اطلاعات بود مکرر برای حمایت از احمدی‌نژاد برای شهردار شدن کمک می‌خواست تصریح کرد: آقای یونسی همه داستان را تعریف نکرد. زمانی که احمدی نژاد می‌خواست شهردار شود آقای یونسی می‌گفت احمدی نژاد مشکل دارد و ما با او صحبت کردیم که مشکل احمدی نژاد چیست. آقای یونسی گفته بود که زمانی که احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بود یک سری قراردادهای نفتی را معامله کرده و پولش را صرف کارهای عمرانی کرده است.

وی ادامه داد: وقتی این دلیل را شنیدم گفتم که بیشتر استانداران مرز در دوران هاشمی این کار را می‌کردند اما این مهم است که احمدی نژاد پول این قراردادها را به نفع خودش استفاده نکرده و برای کارهای عمرانی هزینه کرده است.

باهنر گفت: به آقای یونسی گفتم که شهردار قبلی تهران فوق دیپلم داشت و جزو پولداران حسابی کشور است چطور تائید شده که او گفت زمانی که خودش در وزارت اطلاعات نبوده این کار انجام شده است. من هم گفتم وزارت اطلاعاتی که فلان آقا از فیلترش رد می‌شود و احمدی نژاد رد نمی‌شود باید تجدید نظر کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آقای یونسی از دست کسی عصبانی است ادبیات را فاخر نگه دارد. من 20 سال قبل از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد با او دوست بودم اما در سال 84 رئیس ستاد انتخابات لاریجانی بودم و قرار نیست منافع ملی را فدای دوستی‌ها کنم. سابقه دوستی من با احمدی نژاد بیشتر بود ولی در ستاد انتخابات رقیب او کار می‌کردم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور شد سراغش رفتیم و گفتیم کمکش می‌کنیم اما کم کم از نظر کارشناسی، راهبردهایی که او ارائه می‌داد را نمی‌پذیرفتیم.

باهنر با بیان اینکه از نقاط مثبت دولت احمدی نژاد دفاع می‌کند، اظهار کرد: از کارهایی حمایت کردم که به نفع کشور بود و اگر کسی سراغ دارد که من در جایی از احمدی‌نژاد حمایت کردم که به نفع کشور نبوده است، از مردم عذرخواهی خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که از او خواسته بود در مورد تشکیل «دولت بدون آقا اجازه» توضیح دهد اظهار کرد: جایگاه رهبری در قانون اساسی و شرع ما به گونه‌ای است که منویات ایشان در جای جای این قوانین ساری و جاری است و اگر کسی در چارچوب این قوانین حرکت کند نیاز به اجازه گرفتن از آقا ندارد.

باهنر گفت: برخی‌ها برای اینکه در کارها فرافکنی کنند در مورد بسیاری اجازه می‌گیرند که اگر کار خوب شد بگویند خودشان انجام دادند و اگر کارها خوب در نیامد بگویند رهبری اجازه داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در طول بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جاهایی که امام و رهبری می‌خواستند کار، خلاف عرف و معمول باشد بسیار معدود و حتی از انگشتان یک دست هم کمتر بود.

وی با بیان اینکه تبعیت از رهبری را شرعا و قانونا لازم می‌داند گفت: اگر کارها طبق قانون انجام شود نیاز به «آقا اجازه» نیست.

باهنر در مورد ممانعت استانداری مرکزی از برگزاری نشست انتخاباتی وی اظهار کرد: ما در 20 استان جلساتی برگزار کردیم و در همه این جلسات سعی کردیم از جاهایی استفاده کنیم که مسئولیت دولتی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر چه وقتی به هر استانی می‌رفتیم استانداران و مسئولان حفاظتی به ما محبت داشتند ولی ما رعایت می‌کردیم که از امکانات دولتی استفاده نشود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: قرار بود بعدازظهر 13 اردیبهشت ماه به اراک برویم که خبر دادند استاندار مرکزی با جلساتی با این عنوان مخالفت کرد. ما هم به اعضای ستاد انتخابات گفتیم که به هیچ وجه درگیر نشوند، بعدا سئوال خواهیم کرد که چه دلیلی بر ممانعت از تشکیل این جلسات بوده است.

کد خبر 212185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز