همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جزئیات یکی از پرونده‌های تخلف اقتصادی که ارزش آن 400 میلیون یورو بوده و مربوط به پروژه‌ای در جزیره کیش است، هفته آینده منتشر می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر پنجشنبه در نشستی خبری که در بندرعباس برگزار شد در رابطه با ریشه‌های فساد اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن، عنوان کرد: ریشه اصلی فساد، طمع و زیاده خواهی افراد است و در صورت نداشتن قوانین مناسب و یا نداشتن ابزار کافی برای اجرا، فساد رخ می‌دهد اما در کشور قوانین خوبی برای جلوگیری و مقابله با فساد اقتصادی موجود است اما در اجرای این قوانین کمبودهایی وجود دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در این راستا باید تمرکز بیشتری روی اجرای قوانین داشته باشیم و ابزار اجرا نیز باید فراهم شود و در راستای ایجاد یک نظام سالم اقتصادی عوامل متعددی از جمله بانک، بیمه، مالیات و تامین اجتماعی دخیل هستند که در صورت معیوب بودن این مجاری هر روز با تولید فساد مواجه خواهیم بود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ما برخی مجاری اقتصادی دارای ایرادهایی هستند که اگر اصلاح نشوند، به طور پیوسته با تولید فساد مواجه خواهیم بود و بهترین راه مبارزه با فساد، کنترل این مجاری است و این مسئله کاری است که در دو دهه گذشته باید همراه با توسعه کشور انجام می‌شد تا هم اکنون در این مجراها، مشکلاتی ایجاد نمی‌شد.

مهمترین اظهارات پورمحمدی به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • نتایج نظرسنجی ائتلاف پنج نفره اعلام شده اما هنوز کامل نیست و براساس آن برای آینده تصمیم گیری خواهیم کرد.
  • در خصوص پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی در استان هرمزگان ؛ با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های اقتصادی در هرمزگان در این استان نیز پرونده‌های بزرگی در جریان است که ما بنا بر انتشار آنها را نداشتیم اما چون خود دوستان اصرار داشته‌اند ما در روزهای ابتدایی هفته آینده، جزئیات یکی از این پرونده‌ها که مربوط به جزیره کیش است را منتشر خواهیم کرد.
  • این پرونده مربوط به یکی از پروژه‌های جزیره کیش به ارزش 400 میلیون یورو است که برخی آقایان قرارداد آن را امضا کرده‌اند که ما جزئیات این پرونده را هفته آینده منتشر می‌کنیم.
  • پرونده فرودگاه قشم ؛ در این خصوص نیز ما گزارشاتی ارائه کردیم و پرونده در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت اما در این مورد مجددا دستور دادرسی صادر شده چون فکر می‌کنیم در این پرونده حقوق بیت المال رعایت نشده است.
  • متاسفانه در حال حاضر در نظام اجرایی کشور بی ثباتی نگران کننده‌ای وجود دارد و تغییرات پیاپی مدیران آسیب‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است و متاسفانه در بحث تامین منابع مالی به جایی برنامه ریزی درست، نظام چانه زنی فعال شده و اغلب طرح‌های ما به علت اجرا با تاخیر فراوان، غیراقتصادی شده‌اند.
  • یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با این مسئله، توسعه دولت الکترونیک برای ارائه خدمات بهتر به مردم و مبارزه با فساد و سالم سازی نظام اداری است.
  • {در خصوص تایید و یا رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی و مباحثی همچون تهدیدات دولت در صورت رد صلاحیت مشایی} موضوع مشایی اصلا مهم نیست و اگر این فرد در انتخابات ثبت نام کرد و تایید شد یک رقیب محسوب می‌شود و در غیر این صورت دیگر مسئله‌ای وجود ندارد و مملکت نیز محکم‌تر از این حرف‌هاست که با این گونه تهدیدات کم و یا زیاد شود و ملت ایران نیز بسیار بزرگ است و این گونه تهدیدات نمی‌تواند برای ملت ایران مشکل ساز شود.
  • شعار محوری من در انتخابات ریاست جمهوری، دولت قانون، تولید و اشتغال بر پایه تدبیر، اقتدار و صداقت است.
  • اعضای کابینه بنده در صورت انتخاب شدنم توسط مردم، افراد توانمند و با سابقه خوب اجرایی و سالم خواهند بود که قطعا حلقه اول این افراد از اصولگرایان هستند و در رده‌های بعدی نیز از افراد متخصص و مجرب بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی و با توجه به مباحث تخصصی استفاده خواهیم کرد.
  • پرونده‌سازی برای مردم با کنترل‌های خاص، ضد حقوق جامعه است. ما باید از حریم مردم محافظت کرده و فضایی آرام و امن در جامعه ایجاد کنیم و در این خصوص هیچ کس حق تعرض به حقوق مردم را ندارد و باید طبق قانون عمل شود.
  • کشور ایران به علت برخورداری از موقعیتی حساس و منابع فراوان همواره مورد طمع برخی قدرت‌ها بوده و در سیاست خارجی ما باید ضمن تنش زدایی و حفظ امنیت کشور از منافع خود دفاع کرده و در صورت اقتضا و در حد ضرورت با تندی برخورد کنیم.
  • البته تنش زدایی به معنای تسلیم در برابر دشمنان نیست، بلکه باید با افزایش توان داخلی خود به دنبال بهبود روابط با دیگر کشورها باشیم و در شرایط برابر و عادلانه با آنها گفتگو کنیم.
  • دولت در جلوگیری از وقوع تحریم‌ها می‌توانست بهتر عمل کند تا کار به اینجا نرسد و همچنین با مدیریت بهتر می‌توانست تاثیر تحریم‌ها را کاهش دهد و اگر از ظرفیت‌های خود بهتر استفاده کنیم، قطعا می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده و از تحریم‌ها سکوی رشد خود را بسازیم.
  • {منابع تامین هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی} این منابع کاملا مردمی هستند و توسط افرادی که در استان‌های مختلف بنده را می‌شناسند تامین می‌شوند و بنده نیز با استفاده از مرخصی سفرهای استانی خود را برای انتخابات انجام می‌دهم.
کد خبر 212179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز