مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مبتکر ایرانی موفق به ساخت نوعی توالت فرنگی تاشو قابل نصب روی دیوار شد.

توالت فرنگی

به گزارش ایسنا، مجید عظیمی، سازنده‌ این توالت فرنگی در توضیح جزئیات این طرح اظهار کرد: برای باز و تا شدن توالت، یک فنر نرم و یک فنر سخت، زیر صندلی توالت تاشو تعبیه شده است.

وی با بیان این که این دستگاه بیشتر برای سالمندان، معلولان و افرادی که از مشکلات زانو و کمر درد رنج می‌برند، مفید است، گفت: فنر نرم برای باز شدن دستگاه به کار می‌رود و می‌توان آن را به کمک دست باز کرد و فنر سفت بیشتر برای سهولت بلند شدن افراد و جلوگیری از آسیب به زانو تعبیه شده است.

به گفته‌ی وی، فنر سخت که به تاشوندگی صندلی نیز کمک می‌کند، از جنس فولاد نشکن کششی است و قابلیت تحمل وزن افراد تا حداکثر 150 کیلوگرم را دارد.

عظیمی مشکلات قبلی این دستگاه را یادآور شد و افزود: این توالت برای منازلی که دارای سیستم فلاش تانک بودند، مناسب نبود. همچنین در نمونه‌ی قبلی، اگر فاصله نشیمنگاه تا دیوار بیشتر از 25 سانتی‌متر بود، هنگام پاشش آب، امکان رسیدن ترشحات به کفه‌ی صندلی وجود داشت. ولی در نمونه‌های جدید برای حل این مشکل پیچ‌هایی برای تنظیم فاصله‌ی نشیمن‌گاه تا سنگ توالت تعبیه شده است.

وی همچنین با بیان این که این دستگاه مجهز به روکش گرم کننده است، گفت: روکش صندلی توالت از فوم سفید ساخته شده که خاصیت گرمایشی دارد.

عظیمی اظهار کرد: این دستگاه برای خانه‌هایی که سرویس بهداشتی آنها در حیاط قرار دارد مناسب‌تر است و روکش صندلی آن قابل تعویض است.

وی خاطرنشان کرد: این توالت در چهار نوع ساده پشتی‌دار، ساده بدون پشتی، تانک دار پشتی‌دار و تانک دار ساده در بازار موجود است.

به گفته‌ی این مبتکر، نمونه‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود است، هنوز دارای سیستم پاشش آب و میله‌های کمکی برای بلند شدن افراد نیست و در نمونه‌های بعدی این دستگاه‌ کامل‌تر خواهد شد.

کد خبر 211887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز