همشهری آنلاین: یک مقام عالی رتبه نظامی ایران می‌گوید، دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال سرنگونی دولت سوریه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.

رحیم یحیی صفوی

به گزارش شبکه پرس تی وی، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی روز شنبه (۷ اردیبهشت، ۲۷ آوریل) گفت: «دشمنان خارجی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها که دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و برخی کشورهای عربی و ترکیه بدنبال وارد کردن فشار به سوریه هستند تا حکومت آن را قبل از انتخابات ایران سرنگون کنند.»

رحیم صفوی افزود، این کشورها پول های زیادی را در این مسیر هزینه کرده‌ و هزاران مزدور را به سوریه اعزام کرده‌اند و با پول های کشورهای عربی خصوصا قطر و عربستان بدنبال آن هستند که اردن را نیز وارد جنگ با سوریه کنند.

کشور سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ عرصه درگیری‌های مرگباری است و بسیاری از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش در جریان خشونت‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

دمشق می‌گوید، هرج و مرج جاری در سوریه از خارج طراحی و هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شبه نظامیان حاضر در این کشور از اتباع غیر سوری هستند.

همچنین چندین سازمان حقوق بشری سازمان ملل شبه نظامیان حاضر در سوریه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده‌اند.

رحیم صفوی که دستیار و مشاور عالی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست، انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران را به عنوان نقطه عطفی راهبردی و یک گذرگاه تاریخی برای جمهوری اسلامی و ملت ایران توصیف کرد.

یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز جمعه، بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۲ (۱۴ ژوئن ۲۰۱۳) برگزار می‌شود؛ نام‌نویسی داوطلبان ریاست‌جمهوری ایران از هفده تا بیست و یک اردیبهشت (هفتم تا یازدهم می) صورت خواهد گرفت.

شورای نگهبان به مدت پنج روز از بیست و دوم تا بیست و ششم اردیبهشت صلاحیت نامزدهای داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ایران را بررسی می‌کند.

کد خبر 211513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز