همشهری آنلاین: پنج وزنه‌بردار المپیکی که این روزها تمرین‌های خود را از سر گرفته‌اند همچنان بر این باورند که دیگر نمی‌توان با کوروش باقری کار کرد و آنها خواستار این شدند که تمرین‌هایشان با یک مربی دیگر که خود زیر نظر کوروش باقری نباشد، دنبال کنند.

سعید محمدپور وزنه بردار المپیکی

سعید محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت حال حاضر‌شان، اظهار کرد: آقای رضا زاده هنوز درباره جلسه‌ای که برگزار کردیم جوابی به ما نداده است. البته آن طور شنیده‌ام گفته می‌شود ما به خاطر سخت‌گیری‌های آقای باقری می‌گوییم به ما بی‌احترامی کرده در حالی که بچه‌ها آن قدر حرفه‌ای هستند که سخت‌گیری‌های سر تمرین را بی‌احترامی تلقی نکنند.

محمدپور درباره صحبت‌های رضا زاده مبنی بر این که کوروش باقری کارنامه موفقی داشته و حاضر نیست کادر فنی تیم ملی را تغییر دهد، تصریح کرد: زمانی که آقای رضا زاده و هم دوره‌ای‌های وی وزنه می‌زدند نسل خیلی خوبی بودند. پس از آن وزنه‌برداری افت کرد و در سال‌های 2006 - 2005 که وزنه‌برداری می‌توانست نتیجه‌ خوبی بگیرد، آزمایش دوپینگ 9 وزنه‌بردار مثبت شد، اما در سال 2011 - 2010 با حضور وزنه‌بردارانی مانند من، بهداد سیلمی، نواب نصیر شلال ، کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی تیم جدیدی تشکیل شد که با آقای باقری نتیجه‌ خوبی هم گرفتند. من نمی‌خواهم کار آقای باقری را زیر سوال ببرم، اما از قبل بر روی این وزنه‌بردارها کار شده بود و من مطمئنم اگر این تیم کنار برود زمان می‌برد که دوباره چنین تیمی تشکیل شود. البته امیدوارم کسانی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی هستند نتیجه‌ خوبی در مسابقات جهانی بگیرند. از سوی دیگر این که گفته می‌شود در ایران مربی بهتر از آقای باقری نداریم، در واقع هم دوره‌ای‌های آقای رضا زاده، مربی‌های خوبی هستند که اگر بهتر از آقای باقری نباشند، دست کمی از او ندارند.

ملی‌پوش المپیکی وزنه‌برداری ایران خواسته وزنه‌برداران از رضا زاده را کار کردن با یک مربی دیگر عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده و این که حرمت میان مربی و ورزشکار از بین رفته دیگر نمی‌شود با آقای باقری کار کرد و خود من به نوعی می‌ترسم زیر دستش کار کنم. بنابراین پیشنهاد دادیم برای ما پنج وزنه‌بردار مربی دیگری بیاورند که زیر نظر آقای باقری نباشد، بلکه تحت نظارت خود آقای رضا زاده باشد و ما با آن مربی تمرین کنیم. آقای باقری نیز وزنه‌بردارهایی که به اردو دعوت کرده را تمرین دهد و در نهایت رکوردگیری‌ انجام دهند و شخصی که بهتر بود به مسابقات جهانی اعزام شود. اما آقای رضا زاده گفتند که فکر نمی‌کنند که باقری موافقت کند، همچنین فدراسیون بودجه ندارد که هزینه دو تا مربی را پرداخت کند که ما باز هم اعلام کردیم حقوقی که فدراسیون به ما پنج وزنه‌بردار می‌دهد را به آن مربی پرداخت کند که هنوز جوابی در این مورد به ما نداده‌اند.

محمدپور بیان کرد: در حال حاضر ما پنج وزنه‌بردار بدون مربی مشغول انجام تمرین‌هایمان هستیم و آمادگی خود من خوب است که با کمی فشرده کردن تمرین‌ها در دو هفته‌ می‌توانم به آمادگی 95 - 90 درصدی برسم. اما ما نمی‌توانیم با آقای باقری کار کنیم و با شناختی از او داریم می‌دانیم وضعیت درست نمی‌شود. از سوی دیگر این را هم بگویم ما از اول کاری به کار کسی نداشتیم و بچه‌ها اهل حاشیه نبودند، اما خود مصاحبه‌های آقای باقری حاشیه درست کرد.

کد خبر 211314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز