پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیلگر امریکایی، آموزش والدین را در زمینه اصول ایمنی اسلحه با هدف جلوگیری از مرگ کودکان در امریکا خواستار شده است.

gun

به گزارش شبکه پرس تی وی، بنابر یک مطالعه جدید، کودکان در امریکا معمولا توسط سلاح گرم کشته ویا زخمی می‌شوند.

مایکل برنز، تحلیلگر امریکایی روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) در گفت و گو با بخش امریکای پرس تی وی گفت، این مساله از دو جنبه قابل بررسی است.

برنز افزود، از آن جایی که کودکان از نظر جسمی ضعیف‌تر هستند، بیشتر به دلیل جراحات ناشی از اسلحه جان خود را از دست می‌دهند.

برنز افزود، مساله واقعی که باید حل و فصل شود این است که چرا کودکان مورد آسیب قرار می‌گیرند. چرا بیشتر کودکان اغلب به صورت اتفاقی کشته و یا مجروح می‌شوند.»

این تحلیلگر امریکایی یادآور شد، یک راه جلوگیری از تلفات اسلحه در میان کودکان، آموزش والدین در زمینه نگهداری و محافظت از اسلحه‌ای است که آن‌ها در اختیار دارند.

نتایج این مطالعه که دانشکده بهداشت عمومی کلورادو، مرکز بهداشت دنور و بیمارستان کودکان کلورادو انجام داده‌اند، روز سه شنبه در مجله انجمن پزشکی امریکا منتشر شد.

بنابر این مطالعه، فقط در منطقه دنور، هر روز دست‌کم ۱۴ کودک بین ۴ تا ۱۷ سال، به ضرب سلاح گرم زخمی می شوند.

این آمار در عین حال تلفات کوکان کشته شده توسط سلاح گرم و یا کودکانی را که برای مداوا به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند، شامل نمی شود.

امریکا در ماه‌های گذشته صحنه تیراندازی‌های مرگ‌بار بوده است.

همه ساله بیش از سی هزار تن از مردم امریکا در جریان خشونت‌های مربوط به سلاح گرم در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس آمار و ارقام رسمی موجود، سالانه حدود چهار و نیم میلیون قبضه سلاح گرم در امریکا به ارزش دو تا سه میلیارد دلار فروخته می‌شوند.

به گزارش آزمایشگاه جنایی و مرکز کنترل بیماری دانشگاه شیکاگو، در امریکا روزانه به طور متوسط ۸۷ مورد مرگ و ۱۸۳ مورد جراحت ناشی از استفاده از سلاح گرم گزارش می‌شود.

کد خبر 211030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز