گروه شهری: رئیس ستاد محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: 1.5هکتار از پارک پردیسان با دیوار بتنی جدا شد و خطر واگذاری پردیسان با این جداسازی تشدید شده است.

سید محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس به دیوارکشی انجام شده در پارک پردیسان اشاره کرد و گفت: دیوارکشی کامل شده و از نوروز قسمتی از پارک پردیسان به‌صورت جزیره‌ای جدا شده است. مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست با بیان اینکه دلیل این جدایی هنوز مشخص نیست، گفت: گزارشی در این زمینه به شورای شهر ارائه کرده‌ایم و اعضای شورا احتمالا مسئولان محیط‌زیست را به شورا دعوت خواهند کرد تا ابهامات موجود برطرف شود.

حیدرزاده گفت: خطر واگذاری پردیسان با این جداسازی تشدید شده است و بهتر است هر چه سریع‌تر ابهامات موجود برطرف شود. وی با بیان اینکه 1.5هکتار از پارک پردیسان جدا شده است، گفت: این بخش قسمت اداری پارک است که با بتن، نرده‌کشی و گذاشتن دروازه و ورودی‌هایی جدا شده است. وی ادامه داد: از نوروز امسال دروازه‌های شمالی و جنوبی این قسمت گذاشته شده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه محیط‌زیست درخواست فروش پارک پردیسان را در سال گذشته به هیأت وزیران داده است، گفت: هیأت وزیران نیز با این درخواست موافقت کرده و اسناد و مصوبات آن موجود است. وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان محیط‌زیست اعلام کردند قصد فروش پردیسان را ندارند، گفت: این موضوع درست نیست مسئولان محیط‌زیست مصوبه هیأت وزیران درخصوص فروش پارک پردیسان را اخذ کرده‌اند.

موضوع فروش پارک پردیسان از بهمن‌ماه سال90 جدی‌تر شده است به‌طوری که معصومه ابتکار در یکی از جلسات شورای شهر خواستار رسیدگی فوری نهادهای مسئول درباره این موضوع شده بود. به‌دنبال این درخواست 17آذرماه سال قبل بود که ابتکار از دستور قاضی برای توقف فروش بوستان پردیسان خبر داد. نادر نوروزی، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران نیز آذرماه سال قبل با بیان اینکه هم‌اکنون دستور توقف عملیات اجرایی فروش پارک پردیسان توسط دیوان عدالت اداری صادر شده است، گفت:

هرگونه تغییر کاربری در پارک پردیسان جرم محسوب شده و قابل پیگرد قانونی است و شهرداری تهران نیز به‌طور حتم پیگیر این موضوع است. البته سازمان محیط‌زیست نیز در واکنش به این مسئله اعلام کرد که پارک پردیسان فروخته نخواهد شد. با وجود این هر از گاهی اخبار متفاوتی از پردیسان به گوش می‌رسد. این در حالی است که در کنار تمام این موضوعات شهرداری تهران بارها اعلام کرده که آمادگی دارد تا پارک پردیسان را آماده کرده و در اختیار شهرندان قرار دهد.

کد خبر 210558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز