همشهری آنلاین: مدیر عامل سابق مترو تهران پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر، با اشاره به اینکه ابتدا قصد داشته است در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود گفت: پس از اینکه دیدم تعداد کاندیداهای این دوره از حد معقول گذشته و به قول حاج خانم؛ مادرم؛ «هزار کاندیدا» شده است تصمیم گرفتم که در این انتخابات فعالیتی نداشته باشم.

محسن هاشمی

مهر نوشت: محسن هاشمی درباره دلایل کاندیداتوریش در انتخابات شورای شهر تهران افزود: آنچه مهم بود و باعث شد به سمت انتخابات شورا‌ها بروم دلایلی همچون انصراف از کاندیداتوری از انتخابات ریاست جمهوری و اصرار برخی کار‌شناسان و همکاران بود چراکه بنده ابتدا قصد داشتم درباره انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری کنم اما با توجه به افزایش تعداد کاندیدا‌ها و گذشتن آن از حد معقول که به سمت ۴۰ - ۵۰ رفته است و به قول حاج خانم؛ مادر بنده؛ «هزار کاندیدا» شده است تصمیم گرفتم در حوزه انتخابات ریاست جمهوری فعالیتی نداشته باشم.

وی ادامه داد: پس از انصراف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طرف کار‌شناسان و غیر سیاسیون کشور به ویژه حمل و نقلی‌ها فشارهای زیادی بود که با توجه به تجربه بنده در مترو شهر تهران و اینکه ۲۰ سال از فعالیت‌های تخصصی و عمرانی من مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی تهران است در انتخابات شورا‌ها کاندیدا شوم.

هاشمی ادامه داد: در این بین برخی سیاسیون و اعضای شورای شهر نیز اصرار بر کاندیداتوری من داشتند تا از تخصصم در حوزه شورا‌ها استفاده شود؛ لذا با توجه به اینکه دید سیاسی نسبت به شورای شهر نداشتم و اینکه امکان خدمت رسانی در آنجا به مردم وجود دارد تصمیم به ثبت نام گرفتم.

نگاهم به شورای شهر سیاسی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس آنچه پیش‌تر در خبر‌ها آمده بود، شما سرلیست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر معرفی شده‌اید، در این زمینه با شما صحبتی شده است یا خیر؟ گفت: همانطور که اشاره کردم، نگاهم به شورای شهر سیاسی نیست، اما همفکران بنده در بعد اصلاح طلبی و دیگر تفکرات سیاسی از بنده دعوت‌هایی داشته‌اند. سعی می‌کنم که با همه آقایانی که امکان همکاری بنده با آنان وجود دارد، کار کنم.

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اینکه سرلیست چه گروهی خواهم بود را خبر ندارم، امیدوارم برادران و خواهرانی که به شورای شهر می‌آیند فارغ از موضوعات سیاسی به فکر خدمت باشند.

مدیرعامل سابق متروی تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید با توجه به اینکه فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی هستید، این موضوع تاثیر مثبتی بر رای شما در انتخابات شورای شهر می‌گذارد یا منفی؟ گفت: امیدوارم مثبت باشد، اما بنده به انتخابات شورای شهر نگاه پدری و فرزندی ندارم.

هاشمی تاکید کرد: امیدوارم با توجه به سابقه‌ای که آیت الله هاشمی، «پدر بنده» قبل از پیروزی انقلاب، در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، روند قانونگزاری در کشور، جنگ تحمیلی و در حوزه‌های اجرایی و ریاست جمهوری داشته است و از این طریق خدماتی را ارائه کرده‌اند، این رابطه پدری و فرزندی کمک کند که من هم بتوانم این رویه خدمتی که ایشان شروع کرده‌اند را ادامه بدهم.

پدرم با کاندیداتوری ام موافقت کرد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر با آیت الله هاشمی رفسنجانی مشورت کرده‌اید یا خیر؟ افزود: بله با حاج آقا مشورت کردم و ایشان هم با کاندیداتوری بنده در انتخابات شورای شهر موافق بودند.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به توصیه پدرش به وی درباره کاندیداتوری، گفت: توصیه حاج آقا به من این بود که نباید به شورا‌ها نگاه سیاسی وجود داشته باشد و تمام تمرکز در این حوزه به مسائل خدمات، رفاه مردم و ارتقاء جایگاه شورا‌ها در کشور گذاشته شود.

کد خبر 210250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز