همشهری آنلاین: رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: مجسمه‌هایی که با موضوع نوروز و در طرح استقبال از بهار در میادین تهران نصب شده‌اند، به پارک‌های سطح شهر منتقل می‌شوند.

مجسمه

به گزارش فارس، هر ساله در ایام پایانی سال آثار حجمی و مجسمه‌هایی مرتبط با موضوع نوروز و در طرح استقبال از بهار در نقاط مختلف شهر تهران نصب می‌شود.

به طور مثال مجسمه‌هایی شامل شخصیت‌‌های مینیاتوری که محتویات سفره هفت سین را به دست دارند،‌ در ایام نوروز 92 در میدان ونک نصب شد.

قرار بود این مجسمه‌ها هفت شخصیت مینیاتوری مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی باشند که هفت سین نوروز ایرانی را به دست دارند ولی در نهایت به دلیل ضیق وقت تنها سه مجسمه ساخته و نصب شد.

سازنده این آثار حسین داوری نژاد است که قصد دارد چهار مجسمه باقی مانده را برای تکمیل سفره هفت سین طراحی کرده و در آینده نزدیک بسازد.

سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی درباره ماندگاری این آثار در میادین توضیح داد: آثار مرتبط با نوروز و طرح استقبال از بهار عمدتاً متناسب با فضای پارک‌ها هستند و برنامه‌ریزی شده است که بعد از مدتی از میادین شهر تهران جمع‌آوری شده و در پارک‌های مختلف سطح شهر تهران نصب شود.

 

کد خبر 210071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز