همشهری‌آنلاین: مسئول دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس اعتبارات طرح توسعه کشاورزی طرح احداث گلخانه‌ها در کشور برای تأمین نیاز مردم در تمام فصول سال انجام می‌شود.

فارس نوشت: حسن خدنگی در پاسخ به اینکه چرا همه ساله قیمت صیفی‌جات در بخشی از سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: در مقطعی از سال محصول در منطقه سردسیر تولید نمی‌شود و محصول مناطق گرمسیر هم به بازار نرسیده است،بنابراین خلأیی وجود دارد که در این زمان عرضه اندکی کاهش می‌یابد.

مسئول دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای پر کردن این خلأ و تأمین نیاز مردم در تمام طول سال کارگروه طرح توسعه کشاورزی وام‌هایی را برای احداث گلخانه‌ها در نظر گرفته که به تدریج در کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه‌های تولید سبزی و صیفی کشور 380 هکتار است و با اجرای این طرح به سطح گلخانه‌های اضافه خواهد شد.

خدنگی در توضیح دلیل بالا رفتن اخیر قمیت گوجه‌فرنگی در بازار گفت: امسال به دلیل سرمای منطقه جیرفت باعث عدم رنگ‌گیری به موقع شد، از سوی دیگر کندی حمل و نقل به ویژه بعد از سه روز بارندگی شدید جنوب کرمان باعث کاهش عرضه گوجه فرنگی به بازار شد.

مسئول دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از هفته گذشته روند کاهش قیمت گوجه‌فرنگی تشدید شده و در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی در سر مزرعه کیلویی 600 تومان است.

خدنگی در پاسخ به اجرای الگوی کشت اظهار داشت: کشاورزان با توجه به قیمت بازار خودشان برنامه‌ریزی تولید دارند و وزارت جهاد کشاورزی آنها را مدیریت می‌کند و به طوری که در جدیدترین تصمیم‌ قرار است کشاورزانی که مطابق برنامه پنجم توسعه عمل نکنند، حمایت‌های نهاده‌ای انجام نشود.

کد خبر 210048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز