گروه اقتصادی- رضا کربلایی: معاون وزیر نفت پیشنهاد کرد قیمت بنزین و گازوئیل تک نرخی شود.

بنزین

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که دولت و مجلس بر سر تعیین قیمت فراورده‌های نفتی در لایحه بودجه سال‌جاری هنوز به توافق نهایی نرسیده‌اند. به گفته علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، قیمت و مصرف بنزین و گازوئیل باید اصلاح شود اما هر نوع تغییر قیمتی باید در مجلس مصوب شود.

به گزارش همشهری، او در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه درصورت تک‌نرخی‌شدن گازوئیل و بنزین اشراف بیشتری در مدیریت سامانه خواهیم داشت، گفت: قیمت تمام‌شده بنزین معمولی در حال حاضر 1200تا 1300تومان است، البته قیمت تمام‌شده بنزین در هر پالایشگاه با پالایشگاه‌های دیگر متفاوت است. وی افزود: قیمت تمام‌شده بنزین سوپر نیز از 1400تا1500تومان کمتر نیست. قیمت تمام‌شده بنزین یورو چهار و پنج نیز به همین میزان است.

معاون وزیر نفت همچنین تأکید کرد: پیشنهاد دادیم قیمت یورو چهار با نرخ بنزین یورو دو متفاوت باشد؛ چرا که درآمد حاصل در پالایشگاه‌ها باید جوابگوی سرمایه‌گذاری باشد. او گفت: با تک‌ نرخی شدن همچنان از کارت‌های سوخت برای مدیریت سوخت استفاده خواهد شد، اما میزان مصرف محدود نمی‌شود.

کد خبر 209952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز