همشهری‌آنلاین: انجمن قطعه‌سازان در نامه‌ای به وزیر صنعت با انتقاد از بلاتکلیفی ۲ ماهه در تعیین قیمت خودروها، تعیین تکلیف سریع این موضوع و جلوگیری از بیکاری کارگران صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را خواستار شدند.

فارس نوشت: انجمن سازندگان قطعه‌ و مجموعه‌های خودرو در نامه‌ای به وزیر صنعت، تعیین تکلیف سریع قیمت‌گذاری خودرو را خواستار شد.

در این نامه خطاب به مهدی غضنفری آمده است: صنعت خودروسازی بیش از دو ماه است که به علت عدم تصویب قیمت و عدم فروش در ماه‌های پایانی سال در رکود به سر می‌برد، لذا کمبود نقدینگی خودروسازان و در نتیجه، عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و علاوه بر آن، عدم شماره‌گذاری از اول سال تاکنون باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده قطعات و بیکاری عده‌ای کثیر از کارگران زحمتکش که بزرگترین زنجیره تأمین خودرو در خاورمیانه است، شده است.

قطعه‌سازان در این نامه تأکید کرده‌اند: ادامه روند مذکور و عدم رسیدگی عاجل، منجر به توقف خطوط تولید قطعه‌سازان و در نتیجه توقف تولید خودروهای داخلی به صورت کامل در روزهای آتی خواهد شد.

بدیهی است در هیچ کشوری، چنین برخورد نامناسبی با صنعت داخلی صورت نمی‌گیرد، چگونه امکان دارد یک بنگاه اقتصادی کوچک بلاتکلیف تعیین قیمت فروش محصول خود باشد، چه رسد به بنگاه‌های بزرگ صنعتی مثل صنایع خودروسازی کشور که معطل تعیین قیمت فروش محصولات خود به مدت بیش از 2 ماه هستند.

لذا خواهشمند است، در شرایط کنونی که دشمنان خارجی قصد آسیب رساندن به این صنعت را در سر می‌پرورانند، نسبت به مدیریت مبادی ذی‌ربط داخلی جهت افزایش تولید، مطابق نیاز و کوتاه کردن دست واسطه‌ها اقدام نمایید تا انشاءالله این قشر زحمتکش نیز به وظیفه خود در تحقق حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی به نحو شایسته عمل کنند.

more  بازارخودروهای نو در اروپا همچنان در اغما

رونوشت این نامه به دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس بازرسی کل کشور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و رئیس کمیسیون اصل 90 نیز ارائه شده است.

قرار است دستورالعمل نهایی قیمت گذاری خودرو اوایل اردیبهشت توسط شورای رقابت تدوین و اعلام شود.

کد خبر 209692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز