همشهری آنلاین: سومین روز از ثبت نام نامزدهای چهارمین انتخابات شورای شهر تهران در حالی امروز آغاز شد که تاکنون بیش از 149 نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا از روز دوشنبه، بیست و ششم فروردین ماه آغاز شده و بنا بر اعلام مسئولان ستاد اجرایی آن تا پایان وقت اداری روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه ادامه دارد.

اما از مهم‌ترین رویدادهایی که از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی روی داد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در شهر تهران صد هزار نفر دست‌اندرکار امر انتخابات شورا‌ها هستند و ثبت‌نام‌ها از طریق سایت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان باید مدارکشان به طور کامل همراه داشته باشند.
  • به گفته جانشین رییس ستاد انتخابات وزارت کشور، سطح تحصیلات کاندیداهای انتخابات شوراها در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت فوق دیپلم و بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز لیسانس و یا معادل آن باید باشد.
  • عیسی فرهادی، فرماندار تهران در پایان دومین روز از ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: تا پایان وقت اداری سه شنبه ۱۴۹ نامزد ثبت نام کردند که در بین این افراد، یک نفر روحانی، ۱۳۳ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بوده‌اند.
  • در روز دوم ثبت نام شورای روستا نیز، ۱۶نفر در بخشداری کن و آفتاب ثبت نام کردند و در بخشداری مرکزی ثبت نامی انجام نشده است.
  • صبح امروز (چهارشنبه 28 فروردین ماه) در سومین روز از ثبت نام، برخی از اعضای شورای سوم با حضور در فرمانداری برای کاندیداتوری در دوره چهارم شورا‌ها ثبت‌نام کردند. مهدی چمران، رسول خادم، مرتضی طلایی، خسرو دانشجو، حبیب کاشانی و معصومه آباد برخی از اعضای فعلی شورای شهر هستند که برای دوره بعد نیز ثبت نام کرده‌اند. این در حالی است که قرار است دیگر اعضای شورای شهر نیز با حضور در فرمانداری برای دوره بعدی ثبت‌نام کنند.
  • عباس شیبانی عضو فعلی شورای شهر تهران و یکی از پیر‌ترین عضو این شورا، برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر چهارم نیز ثبت‌نام کرد.
  • همچنین مهدی چمران، رییس شورای فعلی شهر تهران با حضور در فرمانداری، حضور خود در انتخابات شوراها را تایید کرد اما با این حال وی اعلام کرده که در انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت خواهد کرد و بعدا به طور مفصل در این باره صحبت می‌کند.
  • آرش میراسماعیلی قهرمان جودو و محمد دهقانی نماینده مجلس هشتم و گوینده سابق ورزشی صداو سیما از جمله چهره‌های ورزشی بودند که در اولین روز از ثبت نام‌ها اعلام کاندیداتوری کردند. همچنین برخی از رسانه‌ها یک روز قبل از این انتخابات از ثبت نام هدیه تهرانی بازیگر سینما خبر داده بودند که این بازیگر با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد. اما حسن بیادی از اعضای فعلی شورای شهر از حضور «حبیب الله کاسه ساز» کارگردان به عنوان یکی از سرلیست‌های احتمالی ائتلاف آبادگران به پیشنهاد مهدی چمران خبر داد.
  • یکی از بحث‌های داغ انتخابات شورا‌ها، برگزاری انتخابات جداگانه تهران و ری است. موضوعی که از سوی استاندار تهران اعلام شده اما هنوز قطعی نیست. فرهادی، فرماندار تهران در این باره گفته است: «تصمیم قانون استقلال ری است، مگر این‌که غیر این موضوع تصویب شود، اما تا این لحظه بر طبق قانون برگزاری انتخابات به صورت مستقل در ری مورد توجه است.»
  • به گفته جانشین رییس ستاد انتخابات وزارت کشور، تعداد اعضای شورا در شهرهای تا ۵۰۰ هزار جمعیت، ۱۳ نفر عضو اصلی و 6 نفر علی‌البدل و تا یک میلیون نفر جمعیت ۱۵ نفر عضو اصلی و هفت نفر علی‌البدل و شهرهای تا دو میلیون نفر جمعیت نیز ۲۱ نفر عضو اصلی و هشت نفر هم علی‌البدل خواهند بود. در شهرهای بیش از دو میلیون نفر جمعیت هم ۲۵ نفر عضو اصلی و ۱۰ نفر علی‌البدل خواهند بود. اما شهر تهران در بین شهرهای کشور استثناست و ۳۱ نفر عضو اصلی و ۱۲ نفر علی‌البدل خواهد داشت.
کد خبر 209658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز