گروه اجتماعی: سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه‌های وسایل کمک پزشکی(پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و مشمولان، دستور‌العملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، براساس این دستور‌العمل، بخش عمده‌ای از مبالغ پرداختی تعرفه‌های وسایل کمک پزشکی، بین 10 تا   100 درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است، به منظور مساعدت مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده‌ کلی، هزینه پروتز یک دست دندان کامل در صورتی‌که از تاریخ آخرین پرداخت هزینه پروتز مزبور به آنان حداقل 10 سال گذشته باشد، حداکثر برای یک‌بار دیگر با رعایت سایر شرایط قابل پرداخت خواهد بود.

درخصوص مشمولان بیمه اختیاری نیز که تاریخ انعقاد قرارداد و تجویز وسایل کمک پزشکی بابت آنان، بعد از تاریخ 1/8/85 باشد، همانند سایر بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان می‌توانند از حمایت‌های مزبور برخوردار شوند.

همچنین مشمولانی که تاریخ انعقاد قرارداد آنان قبل از 1/8/85 می‌باشد به شرط آنکه تاریخ  تجویز وسایل کمک پزشکی آنان بعد از تاریخ 1/1/86 باشد می‌توانند از حمایتهای مقرر برخوردار شوند.

برپایه این گزارش، مستمری‌بگیرانی که حق بیمه درمان آنان به صورت سرانه‌ای کسر می‌شده است، از تاریخ 1/8/85 و مستمری‌بگیرانی که تاریخ صدور حکم بازنشستگی یا از کارافتادگی آنان بعد از تاریخ 1/8/85 باشد، از تاریخ صدور حکم، مشمول استفاده از این حمایت خواهند بود.

براساس این دستور‌العمل، با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در جهت اصلاح و بهبود روشهای پرداخت تعرفه‌های کمک پزشکی، تأیید اقلامی که تعرفه آن کمتر از یکصد و ده هزار ریال (110000 ریال) می‌باشد نیز از سوی پزشک معتمد حذف می‌شود، مشروط بر اینکه اقلام با تعرفه بیش از 50 هزار  ریال (به استثناء عینک طبی که با تجویز اپتومتریست‌ها نیز قابل پرداخت است) توسط پزشک متخصص مرتبط  تجویز شده باشد، ضمناً  جهت پرداخت بهای عصا و واکر، نیز نیاز به هیچ‌گونه تجویز و یا تأیید پزشک معتمد نخواهد بود.

توزیع کارت هوشمند به‌جای دفتر بیمه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای آزمایشی توزیع کارت هوشمند جایگزین دفترچه بیمه درمانی در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح به صورت همگانی امسال امکان‌پذیر نیست.

داود مددی گفت: برنامه‌های طرح جایگزینی کارت هوشمند به‌جای دفترچه بیمه درمانی سال گذشته تدوین و به پیمانکار نرم‌افزاری سپرده شد و در سال جاری با توزیع 300 کارت به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که جایگزینی کارت هوشمند به‌جای دفترچه بیمه کار سنگین و بسیار مشکلی است، گفت: تنها تولید 28 میلیون کارت هوشمند برای 28 میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی، چندین کارخانه نیاز دارد به‌طوری که کارخانه‌ای که این کارت‌ها را تولید می‌کند در سال تنها ظرفیت تولید 4 میلیون کارت را دارد.

کد خبر 20963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز