چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا گفت مخالفان این کشور به دنبال اجرای نقشه کودتا هستند.

post election tension-venezuela

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز،دولت ونزوئلا می‌گوید در تنش‌های بعد از برگزاری انتخابات که مخالفان نسبت به نتیجه آن اعتراض کرده‌بودند دست‌کم 7 نفر کشته و  61 نفر زخمی‌شده‌اند.

از سوی دیگر نیکلاس مادورو گفت: نتایج انتخابات بی‌عیب و نقص است و آنها به خوبی این موضوع را می‌دانند.

مادورو اعلام کرد: گروهی که تمایلات زیادی برای کسب قدرت دارند و تنفر زیادی نسبت به آنها وجود دارد، دیروز با ایجاد اغتشاش، خواهان حضور مردم در خیابان‌ها و ایجاد خشونت شدند. این طرحی برنامه‌ریزی شده برای حمله به دفاتر احزاب مردمی و سازمان‌ها است.

او افزود: آن‌ها حتی با گلوله به مردمی که جرمشان دفاع از بولیوار و چاوز بود و در خیابان‌ها بودند، حمله کردند.

رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا گفت: این طرحی برنامه‌ریزی شده بود که ما آن را محکوم می‌کنیم. این به معنای نزدیک شدن به یک کودتای اعلام شده است.

به گزارش فرانس‌پرس،او تجمع مخالفان را در روز چهارشنبه در کاراکاس ممنوع اعلام کرد.

از سوی دیگر انریکه کاپریلس مادورو از دولت خواسته برای حل و فصل بحران سیاسی همراه با خشونتی که در پی برگزاری انتخابات در کشور ایجاد شده است، گفت‌وگوهایی را با مخالفان آغاز کند.

کاپریلس در یک کنفرانس خبری با تاکید بر درخواست خود مبنی بر شمارش مجدد آرا انتخابات، گفت: ما همگی آماده‌ایم تا برای حل و فصل بحران در روزهای آینده با دولت به گفت‌وگو بنشینیم.

او بار دیگر دولت را مقصر اصلی در بروز خشونت‌های پس از برگزاری تجمعات مخالفان دانست و گفت: من طی چند ساعت گذشته مشاهده نکردم مادورو راه حلی برای این بحران که همه کشور را در بر گرفته است پیشنهاد کند.

براساس گزارش گاردین، کاپریلس در عین حال خواستار لغو تجمع طرفدارانش در روز چهارشنبه در مقابل مقر شورای ملی انتخابات شد و افزود : فردا ما تظاهراتی برپا نخواهیم کرد و من از همه حامیان خود می خواهیم به خیابان ها نروند، کسی که از منزلش خارج شود دنبال خشونت می‌گردد و در واقع مثل دولت عمل می کند؛ دولتی که دلش می خواهد تعداد بیشتری از افراد در کشور کشته شوند.

کد خبر 209579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز