همشهری آنلاین: شورای انتخاب پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از میان آثار 80 هنرمند خارجی شرکت کننده در این رویداد هنری، آثار 7 هنرمند بین‌المللی از اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا را برای حضور در این دوره از سمپوزیوم انتخاب کرد.

مجسمه سازی

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجتبی موسوی دبیر پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با اعلام این خبر گفت: 80 هنرمند از 36 کشور آثار خود را برای این دوره از سمپوزیوم که با متریال چوب برگزار می‌شود، ارسال کردند که شورای انتخاب آثار، متشکل از سیمین اکرامی، کوروش گلناری، محمدحسین عماد، محمدرضا ذبیح‌الله‌زاده و ریما اسلام مسلک آثار 7 هنرمند از 5 کشور دنیا را برای حضور در این سمپوزیوم انتخاب کردند.

وی افزود: پتر پتروف (Petre Petrov)، رومن میدو دیمیتروف (Rumen Mihov Dimitrov) نیکولای یو تو (NIkolay Yotov)هر سه از بلغارستان، فرناندو آلوارز پرز (Fernando Alvarez Perez) از اسپانیا، لنی راتناساری ویچرت (Lenny Ratnasari Weichert) از اندونزی، کریستین ری (Christian Rey) از اروگوئه، گواجاردو روبیو (Mauricio Guajardo Rubio) از شیلی؛ هنرمندانی هستند که در پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران به ارائه اثر خواهند پرداخت.

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین درباره انتخاب مواد چوب و محل برگزاری این دوره از سمپوزیوم توضیح داد: با توجه به درخواست و پیشنهاد تعداد زیادی از هنرمندان مجسمه‌ساز مبنی بر انتخاب چوب برای این دوره از سمپوزیوم تصمیم گرفتیم که برای اولین بار از چوب استفاده کنیم.

بر همین اساس در بخش اصلی یک گرده درخت راش به قطر تقریبی 75 تا 85 سانتیمتر و طول تقریبی 280 سانتیمتر در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت و در بخش دانشجویی یک گرده درخت راش به قطر تقریبی 55 تا 65 سانتیمتر و طول تقریبی   180سانتیمتر قرار می‌گیرد.

وی افزود: پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از 10 تا 21 اردیبهشت ماه در پارک نوروز واقع در بوستان آب و آتش برگزار خواهد شد.

این رویداد هنری همزمان با روز خلیج فارس افتتاح می‌شود که عنوان یادواره خلیج فارس را برای این دوره از سمپوزیوم انتخاب کردیم و طی 10 روز این سمپوزیوم با حضور مردم برپا می‌شود.

موسوی در رابطه با انتخاب آثار هنرمندان ایرانی نیز گفت: شورای انتخاب در حال بررسی آثار است و در این دوره 10 هنرمند ایرانی در بخش اصلی در کنار 7 هنرمند خارجی به ارائه اثر خواهند پرداختند.

همچنین در بخش دانشجویی هم آثار 10 هنرمند جوان انتخاب خواهد شد.

دبیر پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، همچنین در مورد غیررقابتی بودن این دوره از سمپوزیوم توضیح داد: به رغم اینکه سازمان زیباسازی ترجیح می‌داد این دوره را مانند دوره‌های قبل به شکل رقابتی برگزار کند، اما به درخواست و پیشنهاد تعدادی از هنرمندان برجسته مجسمه‌سازی تصمیم گرفتیم این دوره را به صورت غیر رقابتی اجرا کنیم و تجربه جدیدی در این زمینه به دست آوریم.

از این رو به هر هنرمند در بخش اصلی 5 میلیون تومان و در بخش دانشجویی یک و نیم میلیون تومان پرداخت خواهد شد و در نهایت آثار ساخته شده در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌گیرد.

پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران (یادواره خلیج فارس) به صورت غیر رقابتی با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار هنری، برگزار می‌شود.

کد خبر 209356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز