همشهری آنلاین: روزنامه بیلد آلمان روز دوشنبه خبر از تصمیم ˈآنگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان به استعفا از مقام خود در دهمین سال ریاستش بر دولت این کشور خبر داد اما این پیش بینی بلافاصله از سوی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران با قاطعیت رد شد.

آنگلا مرگل

به گزارش ایرنا، معاون سردبیر روزنامه بیلد،روز دوشنبه پیش بینی کرد که آنگلا مرگل در انتخابات ملی پارلمانی ماه سپتامبر،پیروز شده و برای سومین بار به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب خواهد شد اما در سال 2015 و با 10ساله شدن ریاستش بر دولت، از مقام خود استعفا خواهد کرد.

نویسنده مطلب روزنامه بیلد در تایید پیش بینی خود به اظهارات صدراعظم در یک مصاحبه با این روزنامه اشاره می کند که طی آن مرکل بر این نکته تاکید داشته که صدراعظم آلمان بعد از یک دوره 10ساله فعالیت باید جای خود را به فرد جدیدی واگذار کند.

آنگلا مرکل 59 ساله از نوامبر 2005 صدراعظم آلمان است و در نوامبر سال 2015 ، 10 سال صدارت وی بر دولت آلمان تکمیل خواهد شد.

ˈاشتفن زایبرتˈ،سخنگوی دولت آلمان اما روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت با خبرنگاران، پیش بینی های روزنامه بیلد را با قاطعیت و شدت رد کرد.

زایبرت خاطرنشان کرد: اگر صدراعظم مرکل در انتخابات عمومی ماه سپتامبر (اواخر شهریور) پیروز و دوباره به عنوان صدراعظم انتخاب شود،به طور حتم دوره 4 ساله خود را به طور کامل طی خواهد کرد.

در مدت 5 ماهه باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات ملی پارلمانی آلمان،آنگلا مرکل صدر اعظم کنونی و حزب متبوعش دموکرات مسیحی ها(CDU) در نظرسنجی های انجام شده از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و احتمال پیروزی آنها در انتخابات بر ˈپراشتاین بروکˈ رقیب سوسیال دموکرات ها،چندان دور از انتظار نخواهد بود.

البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که پیروزی مرکل و حزبش در انتخابات آتی،دلیلی بر انتخاب وی به عنوان صدراعظم و رییس دولت آینده نخواهد بود زیرا این حزب به تنهایی قادر به تشکیل دولت نیست و این موضوع بستگی به شریک ائتلافی دموکرات مسیحی ها و همچنین چگونگی تشکیل دولت ائتلافی آینده خواهد داشت.

کد خبر 209247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز