همشهری آنلاین: رئیس شورای رقابت گفت: خودروسازان مکلفند براساس دستورالعمل شورای رقابت مابه التفاوت قیمت خودرو را براساس نرخ‌های جدید که تا پایان فروردین یا اوایل اردیبهشت ابلاغ می‌شود، به مردم بازگردانند.

مهر نوشت: جمشید پژویان درباره دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو گفت: براساس ماده 61 در مواردی که از دستورالعمل شورای رقابت تخطی شود، به خصوص در مورد بحث گرانفروشی باید مابه التفاوت براساس نظر شورای رقابت به خریداران برگردانده شود که این موضوع در مورد خودرو کاملا صدق می کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم که کار به اینجا نکشد که ما از طریق برخوردهای جدی مجبور به پس گرفتن مازاد پول دریافتی از مردم از خودروسازان شویم.

پژویان اضافه کرد: متاسفانه دخالت‌های بی مورد از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان مانع از اجرای این موضوع می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتقادی به زمین زدن یک صنعتی مثل خودروسازی را ندارم، اگر ما خودروساز هستیم و باید ببینیم قیمت خودرو نسبت به شهرهای تولیدکننده مانند مالزی و کره جنوبی چقدر است. در دنیا فقط 6 تا 7 کشور خودروساز هستند و اکثر کشورها کشورهایی هستند که مزایای تولید خودرو ندارند.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه تاکنون این شورا هیچ گونه از مجازات‌های تعیین شده در ماده 61 را نه ابلاغ و نه اجرا کرده است، افزود: تلاش ما این است که از طریق خود خودروسازان این موضوع را بررسی و حل و فصل کنیم.

کد خبر 209141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز