همشهری آنلاین: ۲۵ فروردین ماه و همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) پیکر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس ساعت ۱۰ صبح در سه منطقه کیانشهر، بوستان یادواره شهدا و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران، تشییع و تدفین شدند.

تشییع شهدا

تسنیم نوشت: 25 فروردین ماه و همزمان با شهادت حضرت زهرا(س)، پیکر 6 شهید گمنام دفاع مقدس، ساعت 10 صبح در سه منطقه کیانشهر، بوستان یادواره شهدا و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران، با حضور مقامات لشگری و کشوری، خانواده‌های شهدا و عموم مردم شهید پرور تهران، تشییع و تدفین شدند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دو شهید 19 و 23 ساله که در جزیره مجنون و شرهانی به شهادت رسیده‌اند، از مقابل مسجد بلال صدا و سیما تا تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و نیایش با حضور پرشکوه مردم و دانشجویان تشییع شدند. بعد از قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام از مسجد بلال سازمان صدا و سیما خارج شده و روی دستان دانشجویان و مردم شهیدپرور شد. مردم تشییع کننده تابوت شهدا را با شعارهای «یا زهرا(س)»، «یا حسین(ع)»، «این گل پرپرماست هدیه به رهبر ماست»، «حسین‌حسین شعار ما شهادت افتخار ما»، و «کجایید ای شهیدان خدایی» همراهی کردند.

در پایان مراسم تشییع پیکر این شهدا، در مقابل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران بر پیکر ایشان نماز خواند و سپس پیکر مطهرشان به مقابل دانشکده داروسازی منتقل و با حضور پرشور مردم شهیدپرور تهران، خانواده‌های شهدا، روحانیون، مقامات لشکری و کشوری و سرداران عالی‌رتبه نیروهای مسلح از جمله سردار سرلشگر رحیم صفوی و سردار سرلشگر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر احمدی نژاد، ریاست جمهوری، مراسم تدفین برگزار شد. در این مراسم که با تقدیر و تشکر و خیر مقدم وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و سرلشگر رحیم صفوی همراه بود. در نهایت شهدا مقابل دانشکده داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خاک سپرده شدند.

بوستان یادواره شهدا واقع در منطقه 16 تهران

همچنین دو شهید 19 و 20 ساله که در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیده‌اند از مقابل مسجد فاطمیه در محله خزانه توسط مردم شهید پرور منطقه و با حضور مسئولین منطقه و خانواده‌ةای شهدا در کل محله خزانه تشییع شده و در بوستان یادواره شهدا واقع در فلکه سوم خزانه(منطقه 16 تهران) به خاک سپرده شدند. همچنین کاروان‌‌های عزاداری منطقه هم در جوار مقبره این شهدای گمنام به برگزاری مراسم سوگواری شهادت ام ابیها(س) پرداختند.

بوستان سپیدار واقع در کیانشهر

دو شهید گمنام 19 و 28 ساله که در عملیات محرم و در منطقه شرهانی و عملیات بدر در مجنون به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند از مقابل بسیج حوزه 327 سیدالشهداء(ع)‌ در محله کیانشهر شمالی توسط بسیجیان، خانواده‌‌های شهدا، مسئولین لشگری و کشوری و عموم مردم منطقه، تشییع و در حضور پرشور و باشکوه مردم در بوستان سپیدار واقع در ضلع جنوب شرقی میدان امام رضا(ع) به خاک سپرده شده و فضای بوستان سپیدار را عطرآگین کردند.

تشییع پیکر شهید "داوود امامی" در خانی آباد نو

پیکر پاک شهید داوود امامی، یکی از 46 شهید شناسایی شده کاروان 176 نفره شهدای تازه تفحص شده، صبح امروز، 25 فروردین ماه، همزمان با سالروز شهادت جانگداز مادر سادات، حضرت زهرا(س)، در خانی‌آباد نو به سمت بهشت زهرا توسط مردم شهید پرور تهران تشییع شد.

مراسم تشییع این شهید 19 ساله که پس از 23 سال به آغوش وطن بازگشته بود، ساعت 9:30 امروز در مسجد حضرت رسول(ص) در محله خانی‌آباد با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و مردم شهیدپرور برگزار شده بود. در این مراسم چندتن از مداحان به ذکر اهل بیت(ع) پرداختند. و پیکر پاک این شهید در قطعه 50، ردیف 119 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

شهید داوود امامی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در سال‌های دفاع مقدس بود که در منطقه شلمچه به شهادت رسید. مراسم وداع با این شهید بزرگوار نیز شب گذشته در مسجد حضرت رسول(ص) برگزار شده بود که در این مراسم چندتن از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به مداحی پرداختند.

پیکر پاک 176 شهید دفاع مقدس که در مدت 45 روز در داخل و خارج از کشور توسط کمیته تفحص و جستجوی مفقودین نیروهای مسلح کشف شده است، همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در 29 استان تشییع و به خاک سپرده شد. از شهدای تازه تفحص شده، 46 شهید شناسایی شده‌اند و 130 شهید دیگر گمنام و بی‌نام و نشان هستند. 6 شهید از این 130شهید گمنام در تهران به خاک سپرده شدند. و مابقی برای تشییع و تدفین به استان‌ةای دیگر منتقل شدند.

سردار باقرزاده، رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح که به منظور مکان‌یابی خاکسپاری دو شهید گمنام در شهر سوده‌جان ، به چهار محال و بختیاری سفر کرده است، اعلام کرد: از میان شهدای تازه تفحص شده 130 شهید گمنام هستند و‌ استان بوشهر هم قرار بود میزبان پیکرهای مطهرشهدای گمنام باشد که به دلیل وقوع زلزله در این استان تشییع شهدای گمنام در آنجا با تأخیر انجام می‌شود.

کد خبر 209096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز