همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: کیسه‌های فیلتردار انتقال خون که باعث بروز برخی مشکلات برای بیماران شده بود،‌ جمع آوری شد.

خون

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر غلامرضا توگه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره بروز تشنج دریافت‌کنندگان خون از کیسه‌های ناسالم، با بیان اینکه کیسه‌های فیلتردار یکی از کالاهای مورد استفاده در سازمان انتقال خون است افزود: در مقطعی به علت فشارها و تحریم‌ها و به بهانه اینکه این فیلترها کاربرد دوگانه و نظامی دارد، نتوانستیم این کیسه‌های فیلتر‌دار را تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در شورای عالی سازمان تصمیم گرفته شد که این کیسه‌ها را از هر منبعی که می‌شود، تهیه کنیم.

وی افزود: پس از مدتی این کیسه‌ها را دوباره از همان منبع قبلی و با همان معیارها تهیه کردیم و از نظر ما این جنس همان جنس قبلی است که استفاده می‌شده است.

توگه با اشاره به این که این کیسه‌ها محصول کشور سنگاپور است، گفت: این مورد که آیا تهیه کننده مجبور شده است این کیسه‌ها را از جایی تهیه کند که مشکل داشته است و یا اینکه ساختار کیسه‌ها مشکل داشته است، در دست بررسی است.

وی افزود: از اواخر سال گذشته این کیسه ها مورد استفاده قرار گرفت و با مشاهده عوارض استفاده از آن ها در برخی از بیماران، معاونت فنی سازمان انتقال خون ایران وارد عمل شد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت :بر اساس آخرین خبرها، کیسه‌هایی که این مشکل در آنها مشاهده شده بود، جمع آوری شده است.

وی افزود: معاونت کنترل کیفی و تضمین کیفیت سازمان انتقال خون این موضوع را در دست بررسی دارد ، که پس از حصول نتیجه نهایی ، اطلاعات اعلام می‌شود.

توگه افزود: برای رفع مشکل روش‌هایی برای استفاده و تزریق خون سالم به نیازمندان به مراکز درمانی ارایه شده است.

کد خبر 208227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز