مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در سال 91تنها 535هزار و 427خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

این در حالی است که حدود 2.5میلیون خودرو در تهران ملزم به دریافت معاینه فنی هستند، یعنی در واقع تنها یک پنجم خودروهای واجد شرایط سال گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه داشته‌اند.رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 4.5تا پنج میلیون خودرو در تهران تردد دارند که براساس قانون معافیت پنج ساله خودروها از مراجعه به مراکز معاینه فنی 2.5میلیون خودرو موظف هستند که برگه معاینه فنی دریافت کنند اما متأسفانه از این میزان نیز تنها حدود 500هزار خودرو در سال گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند. وی افزود: در ایام نوروز یعنی از دو تا 15فروردین ماه، مجموعا حدود 35هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که ایمنی و سلامت این خودروها از همه نظر مورد بررسی قرار گرفت تا شاهد سفرهایی ایمن برای شهروندان در این ایام باشیم.

رضوی با ابراز نگرانی از عدم‌اصلاح قانون معافیت پنج ساله خودروها از دریافت معاینه فنی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس امسال توجه ویژه به اصلاح این قانون داشته باشند چرا که این قانون عقبگرد در حوزه مسائل زیست‌محیطی محسوب می‌شود و با توجه به افزایش روزافزون خودروها در تهران معاینه فنی می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش آلودگی هوا و همچنین تصادفات و سوانح داشته باشد.

کد خبر 208058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز