گروه شهری: به مناسبت ایام فاطمیه در بیش از یکهزار مسجد شهر تهران در مناطق مختلف با همکاری مدیریت محله و امامان جماعت مراسم نوحه خوانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

fatima

عبادالله رمضانی، مدیرکل اداره فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در این‌باره گفت: ما برای ترویج سیره عملی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و فرهنگ حیا و حجاب و عفاف و با تکیه بر ارزش‌های دینی مان برنامه‌های متعددی را برای ایام سوگواری شهادت آن حضرت خواهیم داشت که نخستین گام آن آماده‌سازی‌ فضای بصری شهر و سیاهپوش کردن آن است و خیابان‌های شهر، میادین، مجموعه‌های فرهنگی هنری و همچنین ادارات برای این کار آماده خواهند شد.

وی افزود: همچنین در تمامی میادین اصلی شهر با همکاری هیئت‌های عزاداری، NGOها و خیریه‌هایی که با نام آن حضرت فعالیت دارند ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی را برپا می‌کنیم. این ایستگاه‌ها که یک روز قبل و بعد از شهادت آن حضرت برپا می‌شوند در کنار پذیرایی از شهروندان محصولات فرهنگی را هم به آنها ارائه می‌دهند.

رمضانی در ادامه یادآور شد: بخش دیگر برنامه‌ها برگزاری نشست‌های متعدد معرفتی برای بهره‌گیری از سیره حضرت صدیقه زهرا(س) است که برترین و بهترین الگوی مسلمانان خصوصا برای بانوان به شمار می‌رود. این نشست‌ها قریب به یک هفته برگزار می‌شود تا در کنار حزن و اندوه ناشی از شهادت آن حضرت، مباحث معرفتی نیز به‌منظور رشد و اعتلای فضای فکری، فرهنگی و اخلاق بانوان جامعه مطرح شود.

توزیع محصولات فرهنگی شامل CD و DVD و مجموعه‌ای از قطعات و مداحی‌های کوتاه در رابطه با حضرت فاطمه(س) از دیگر اقداماتی است که در این ایام صورت می‌گیرد. مدیرکل اداره فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مناطق 13 و 18 به‌مدت پنج روز و پنج شب مراسم تعزیه برپا خواهند کرد، علاوه بر آن هفت منطقه دیگر نیز به‌مدت سه شب مراسم تعزیه برای شهروندان خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برج میلاد تهران، باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ موزه قصر و بوستان ولایت نیز برنامه‌های سوگواری خواهند داشت، افزود: برنامه‌های گسترده‌ای نیز در روز شهادت آن حضرت خواهیم داشت که یکی از آنها در میدان امام‌حسین است و با همکاری شهرداری تهران و هیأت رزمندگان اجرا خواهد شد. همچنین در میدان‌های هفتم تیر، فاطمی و امام خمینی شاهد حضور هیئت‌های عزاداری و تجمع شهروندان عزادار خواهیم بود.

کد خبر 208053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز