دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، با رد شایعه‌ ورود خرس به داخل شهر و حوالی شهر سمنان گفت: نتایج بررسی‌ها و پایش منطقه و مشاهدات افراد محلی و روستاییان اطراف زاوقان نشان داد که حیوان رویت شده نه یک خرس بلکه یک قلاده سگ بسیار بزرگ است.

سگ خرس‌نما

«بهرامعلی ظاهری» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: به دنبال گزارش مبنی بر ورود یک قلاده خرس به باغ‌های حوالی زاوقان سمنان پنج اکیپ از همکاران حفاظت محیط زیست استان به سرعت در محل حاضر شده و پس از هماهنگی با آتش‌نشان سمنان و اعزام نیروهای امدادگر از طریق پروژکتور همه‌ منطقه ارزیابی شد و خرسی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد، اظهار نظر غیرکارشناسی کردند و اخباری مبنی بر رویت خرس در خیابان‌های سمنان منتشر کردند که کذب محض است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان پیرامون برنامه محیط زیست استان برای اجرای طرح برآورد جمعیت یوزهای آسیایی در این استان نیز یادآور شد: این طرح در منطقه توران اجرا شد به علت کوچ عشایر، اجرای این طرح موقتأ متوقف شد و ان‌شاء‌الله پس از فراهم شدن شرایط مجددأ از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 207960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز