گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از استقرار سیستم برنامه‌ریزی، سازماندهی و راهبری نیروهای انسانی این سازمان برای ارائه روش‌های نوین خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان و مخاطبان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.

داود مددی در جمع معاونین و  مدیران ارشدبیمه‌ای با اشاره به برنامه‌های آتی این سازمان برای ایجاد عدالت در جامعه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی برای مهار تورم در جامعه و ایجاد عدالت، تعیین مستمری افراد بر اساس میانگین پرداخت در طول سال‌های بیمه‌پردازی است، یعنی کسی که در مدت 30 سال کار خود حداقل دستمزد را پرداخته کرده باشد، نسبت یک و کسی که 3 برابر حداقل حقوق را پرداخته باشد، ضریب 3 محاسبه خواهد شد.

بنابراین پرداخت مستمری‌ها بر اساس طول مدت پرداخت حق بیمه افراد محاسبه می‌شود نه بر اساس میانگین 2 سال آخر بیمه‌پردازی. بنابراین انجام این کار علاوه بر ایجاد عدالت و از بین بردن تورم در جامعه، باعث می‌شود افراد دستمزدهای واقعی خود را به این سازمان اعلام کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: امروزه دیگر با اعمال روش‌های سنتی نمی‌توان سازمان‌های بزرگ از جمله تامین اجتماعی را اداره کرد، بلکه باید به سمت تکنولوژی‌ها و ارائه خدمات نوین در جهت حذف مراجعات غیرضروری و مشتری‌مداری حرکت کرد.

وی به مسئولان ارشد این سازمان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی، سازماندهی و راهبری نیروهای انسانی این سازمان، در سرلوحه کارهای سال جاری قرار دارد و باید با بازنگری در برخی از سازوکارها و ساختارهای این سازمان به‌سوی استقرار مدیریت کیفی حرکت کنیم تا واحدهای سازمان تامین اجتماعی منطبق با2000- ISO9000 به مخاطبان خود ارائه خدمات دهند.

مددی با اعلام رویکرد جدید این سازمان مبنی بر فرایندگرایی و مشتری‌مداری، اظهار داشت: با نگاه فرایندگرایی، سیستم‌های دستی که برای مخاطبان دست و پاگیر بوده، جای خود را به روش‌های نوین و مکانیزه برای انجام حداکثر کارها به مطلوب‌ترین نحو و در اسرع وقت می‌دهد و این سازمان نیز در سال جاری به‌سوی روش‌های نوین خدمات‌رسانی حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اقدامات مستمر این سازمان در ایجاد نهضت خدمت‌رسانی تاکید کرد: از جمله دستاوردهای مهم این سازمان در روان‌سازی امور بیمه شدگان و مخاطبان این سازمان می‌توان به  حذف معاینات پزشکی و اعتماد به بیمه شدگان بر اساس فرم خوداظهاری، افزایش مدت اعتبار نسخ دارویی، تسهیل در شرایط برقراری مستمری و پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا و... اشاره کرد که این امور باعث رضایتمندی مخاطبان و کاهش شکوائیه‌ها از این سازمان شده است.

کد خبر 20779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز