همشهری آنلاین: رسانه‌های محلی در آمریکا اعلام کردند: از زمان حمله مسلحانه به مدرسه‌ای در ایالت کنتیکت در ماه دسامبر تا کنون، تیراندازی‌های تصادفی و عمدی در این کشور به جان باختن بیش از سه هزار نفر منجر شده است.

gun

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از نشریه «اسلِیت»، کودکی که در پی بازی با تفنگ جان خود را از دست داد، پدری که هنگام تمیز کردن تفنگ به طور تصادفی پسر ده ساله خود را کشت و دختر بیست و دو ساله‌ای که به سوی دوست خود تیراندازی کرد، نمونه‌هایی از موارد مرگ و میر ناشی از آزادی استفاده از سلاح در آمریکاست.

این نشریه امروز با انتشار مقاله‌ای گزارش داد از زمان حمله مسلحانه به مدرسه‌ای ابتدایی در ایالت کنتیکت در نیمه ماه دسامبر تا کنون، سه هزار و سیصد نفر در آمریکا در پی حملات مسلحانه و تیراندازی‌های تصادفی جان خود را از دست دادند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز امروز با انتشار گزارشی مشابه، به مشکلات ناشی از سهولت استفاده و فراوانی سلاح در آمریکا پرداخت.

دولت اوباما همچنان برای تصویب قوانین سختگیرانه در زمینه استفاده از سلاح در آمریکا تلاش می‌کند، اما به نظر می‌رسد این تلاش‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهند داشت.

حتی اگر سنای آمریکا با اکثریت دموکرات موفق به ارائه پیش‌نویس قانونی در خصوص استفاده از سلاح شود، احتمال تصویب این قانون در مجلس نمایندگان که اکثریت اعضای آن از حزب جمهوری‌خواه هستند، اندک است.

کنگره آمریکا در این زمینه فقط با قانونی موافقت کرده است که طبق آن برای فروش سلاح فقط لازم است پیشینه خریدار بررسی شود.

در این حال، در قوانین ایالتی پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده‌ است. ایالت کنتیکت فروش بیش از صد نوع سلاح را ممنوع کرده است. در ایالت‌های دیگری همچون نیویورک، کلورادو و مریلند نیز رویه‌ای مشابه در پیش گرفته شده است.

اما در مقابل، در ایالت‌هایی همچون آرکانزاس، تنسی و کنتاکی قوانین خرید سلاح از زمان حمله در ایالت کنتیکت تسهیل شده‌است.

کد خبر 207771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز