همشهری آنلاین: رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: بیش از20 شرکت داخلی تولید کننده تجهیزات پزشکی، ‌دندانپزشکی و آزمایشگاهی استانداردهای بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

صادرات تجهیزات پزشکی

عبدالرضا یعقوب زاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: تجهیزات تولید شده در این شرکت‌ها هم اکنون در بسیاری از بیمارستان‌های اروپایی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در صادرات برخی اقلام تولید داخل ‌گفت: هم اکنون تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی به بیش از 70 کشور دنیا صادر می‌شود و ارزش صادرات هر یک از شرکت‌های صادر کننده بیش از 10 میلیون دلار در سال است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: توسعه این صادرات نیازمند حمایت‌های دولتی و اعمال تشویق‌هایی برای صادرکنندگان است و باید توانمندی داخلی را باور کرد.

یعقوب زاده گفت: متأسفانه به علت برخی مشکلات، ‌شماری از تولیدکنندگان داخلی محصولات خود را به نام کشور دیگری می‌فروشند که این به معنی پایین بودن توانمندی یا پایین بودن امکانات فناوری داخلی نیست.

وی افزود: بیش از 50 درصد تولیدات داخلی دارای کیفیت عالی است که در اختیار همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی برگزاری نمایشگاه های تجهیزات پزشکی را عرصه ای مناسب برای معرفی دستاوردهای داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی،دندانپزشکی، آزمایشگاهی ،صنایع دارویی و خدمات سلامت(ایران هلث) 28 تا 31 اردیبهشت در محل دائم نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 207761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز