شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: بهار فصل زدودن تارهای عنکبوت از گلدان‌ها و کاشت گل و گیاه است. با روش‌های ساده زیر برای باغبانی این فصل آماده شوید.

چطور برای باغبانی در بهار آماده شویم

گلدان‌ها

گلدان‌ها را بعد از یک دوره طولانی ماندن در انباری، با اضافه کردن ¾ پیمانه مایع سفیدکننده به یک گالن (3.78 لیتر) آب با یک فرچه سفت تمیز کنید.

وسایل باغبانی

از سالم بودن ابزار باغبانی مانند ماشین چمن‌زنی، قیچی باغبانی، اره و ... مطمئن شوید. باد لاستیک‌ ماشین‌آلات، روغن و تیز بودن تیغه‌ها را چک کنید. جرم و آلودگی‌ها را با مایع سفیدکننده (طبق روش فوق) تمیز کنید.

تیز کردن قیچی‌ها

برای تیز کردن قیچی باغبانی از روش ساده زیر استفاده کنید.

سنباده خیلی نرم را بین تیغه‌های قیچی بگذارید. سپس با چند بار کاملا باز و بسته کردن، آن را برش بزنید.

هنگام هرس درختان مختلف، برای جلوگیری از انتقال آفت درختان به یکدیگر، یک پیمانه مایع سفیدکننده را به 10 پیمانه آب اضافه کنید و قیچی را با آن ضدعفونی کنید.

چیدن گل‌ها

برای ماندگاری و طراوت بیش‌تر گل‌ها هنگام گل‌آرایی، موقع چیدن اولین غنچه‌های بهاری، ¼ قاشق چای‌خوری مایع سفیدکننده را تقریبا به یک لیتر آب سرد اضافه کنید تا رشد باکتری‌های داخل گلدان را کند کنید.

لکه‌گیری لباس

از پوشیدن لباس سفید هنگام کار در باغ هراسی نداشته باشید. پس از اتمام کار، لباس خود را حداقل یک ساعت داخل آب گرم و پودر شوینده خیس کنید. سپس با شوینده مورد نظر و ¾ پیمانه مایع سفیدکننده شستشو دهید. در صورت لزوم این مراحل را تکرار کنید.

more  آشنایی با مجله لکه‌ها

www.marthastewart.com

کد خبر 207545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز