سعید محمدپور، وزنه‌بردار دسته 94کیلوگرم تنها عضو المپیکی است که توانست در دور جدید تمرینات تیم ملی حضور داشته باشد.

محمدپور-وزنه برداری

او در المپیک لندن به مقام پنجم دست یافت و امیدوار است در رقابت‌های بعدی بتواند مدال کسب کند. جالب اینکه محمدپور هم از دعوتش به تیم ملی تعجب کرده و می‌گوید: «نمی‌دانم که چرا من به تیم ملی دعوت شدم و بقیه ملی‌پوشان المپیکی دعوت نشدند».

  • ظاهرا تو هم مصدوم هستی؟

مچ دستم آسیب دیده و کشاله رانم کشیده شده است. قدرتی کار می‌کنم و قرار شده با تزریق یک آمپول بتوانم تمریناتم را ادامه دهم. تمرینات‌مان سنگین است چون روزی سه جلسه تمرین می‌کنیم.

  • قبل از المپیک هم با این مصدومیت‌ها روبه‌رو بودی؟

نه، قبل از المپیک آسیب‌دیدگی نداشتم و در اردوی تیم ملی در اهواز آسیب دیدم. البته مصدومیتم زیاد جدی نیست.

  • چرا فقط تو به تیم ملی دعوت شدی؟

قبل از اینکه اردوی اهواز تشکیل شود، تمرین داشتم. البته نه خیلی زیاد ولی آمادگی نسبی داشتم.

  • در لیگ وزنه‌برداری که حضور نداشتی؟

در لیگ بزرگسالان نه اما در لیگ جوانان حضور داشتم و در آنجا وزنه زدم. برای همین از آمادگی نسبی برخوردار بودم و در این شرایط به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

  • کمی هم از المپیک بگو که نتوانستی مدال کسب کنی.

4نفردر المپیک بالاتر از من قرار گرفتند. به غیراز ایلیا سه نفر دیگر در رقابت‌های جهانی پایین‌تر از من بودند. من اگر آخرین وزنه خودم را مهار می‌کردم، می‌توانستم مدال بگیرم اما اتفاقاتی قبل از المپیک افتاد که نتوانستم با آمادگی کامل در این رقابت‌ها حضور داشته باشم. قبل از این رقابت‌ها زانویم آسیب دید و با این وضعیت در مسابقات جوانان جهان در گواتمالا شرکت کردم. 45روز قبل از المپیک بود و مسافت خیلی زیادی تا آنجا داشتیم. 35ساعت در راه بودیم. 21ساعت در هواپیما بودیم، 14ساعت ترانزیت داشتیم و اختلاف ساعت هم مزید بر علت شد تا بدنم خالی کند. وقتی برگشتم به اردوی تیم ملی انگار از صفر شروع کردم. حالا گفتن این موضوع خوب نیست اما در بازگشت بیشتر از بقیه تمرین کردم. با این حال، با توان صددرصدی نتوانستم در المپیک حضور پیدا کنم. امسال هم در رقابت‌های جوانان جهان شرکت می‌کنم.

کد خبر 207501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز