همشهری انلاین: وزیر آموزش و پرورش به وجود رقابت سالم و فشرده بین مدارس اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در هر دبیرستان یک رشته فنی‌و‌حرفه‌ای دایر شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، حمید رضا حاجی‌ بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ارتقای جایگاه معلم و مهندسی نیروی انسانی را حرف اول و آخر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای جایگاه معلم، تحولی نو در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند که آثار و برکات آن، سال‌ها بعد خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای نیل به خودکفایی کشور، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در هر دبیرستان یک رشته فنی‌و‌حرفه‌ای دایر شود؛ ‌همچنین مجوز لازم جهت دایر کردن پایه اول متوسطه نیز صادر شده است.

حاجی‌بابایی با استناد به آمار و ارقام منتشر شده، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است؛ به عنوان مثال تا سال 88 تنها 92 مرکز سمپاد وجود داشته که 114 مرکز به آن افزوده شده و هم اکنون 206 منطقه و شهر از مدارس سمپاد برخوردارند و دانش‌آموزان آن از 60 هزار نفر به 150 هزار نفر تا مهر 92 افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تعداد کلاس‌های مدارس شاهد از 9 هزار کلاس به 14 هزار 500 کلاس افزایش یافته است و دانش‌آموزان آن نیز 100 درصد رشد داشته است و این امر حاکی از استقبال عمومی اولیا و اعتماد آنان به این مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش به وجود رقابت سالم و فشرده بین مدارس اشاره کرد و افزود: از این پس مدارسی موفق به جذب دانش‌آموز بیشتر می‌شوند که از کیفیت آموزشی و پرورشی برخوردار باشند.

وی با مهم خواندن هوشمندسازی مدارس تصریح کرد: مدارس به ویژه مدارس سمپاد و شاهد باید به برترین تکنولوژی روز تجهیز شوند تا بستر رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان ایران اسلامی به بهترین وجه فراهم شود.

کد خبر 207268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز