همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سال ۹۲ گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای ورود به ساختار جدید نظام آموزشی در دوره متوسطه انجام شده است و مهر ۹۲ شاهد حضور اولین گروه پایه ششمی‌ها در اول متوسطه هستیم.

فارس نوشت: ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به اولویت‌ها و برنامه‌های آموزش متوسطه در سال 92 اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین دغدغه‌مان که برای آن برنامه‌ریزی کردیم، ورود به ساختار جدید نظام آموزشی در دوره متوسطه است.

وی ادامه داد: در مهر امسال یعنی سال تحصیلی 93ـ1392، دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جاری در پایه ششم درس می‌خوانند به پایه اول متوسطه می‌روند.

سحرخیز اضافه کرد: دوره ابتدایی، 6 سال است که به دو دوره سه ساله تقسیم می‌شود و دوره متوسطه نیز 6 سال است که شامل دو دوره سه ساله است.

وی با بیان اینکه در پایه اول متوسطه، دروس و محتوای جدید متناسب با برنامه درسی ملی ارائه می‌شود، گفت: گام بعدی ما، تلاش در جهت استقرار برنامه درسی ملی است تا نظام آموزش فعلی را به لحاظ محتوایی و برنامه‌ای با برنامه درسی ملی منطبق کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طی یک سال نمی‌توان نظام آموزشی را با برنامه درسی ملی منطبق کرد ولی باید به تدریج بسترهای لازم برای اجرایی کردن آن، فراهم شود.

وی به بازمهندسی نیروی انسانی و منابع آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و بیان داشت: به تبع تغییراتی که در آموزش و پرورش به لحاظ محتوایی و ساختاری ایجاد می‌شود، باید در ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی برنامه‌ریزی شود که در حال برنامه‌ریزی و اقدام هستیم.

کد خبر 207151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز