همشهری آنلاین: پیروز ارجمند که چندماهی از مدیریت او بر مرکز موسیقی حوزه هنری نمی گذرد،از پیشرفت طرحی تدوین دائره المعارف موسیقی و نیز شکل گیری گروه کر در این نهاد خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری  با اشاره به اینکه با وجود مشکلات مالی سعی شده این مرکز به اهداف فرهنگی‌اش برسد تاکید کرد سال 92 گروه کُر حوزه هنری راه‌اندازی خواهد شد و در کنار آن کار تدوین دائره المعارف موسیقی هم مسیر طبیعی اش را طی می کند.

وی افزود:با همه مشکلات موجود نشات گرفته از کمبود بودجه و وضعیت نامناسب اقتصادی، به طور کلی احقاق 10 سر فصل را در دستور کار خود قرار دادم تا با آنها کار خود را در دفتر موسیقی حوزه هنری کلید زده و ادامه دهم.

وی درباره سرانجام این سرفصل‌ها و برنامه‌ها اظهار کرد: سرانجام برخی از این سرفصل‌ها محقق و انجام برخی از آنها نیز به علت مواجه با مشکلات اقتصادی معلق شده است.

این آهنگساز تعامل بخش موسیقی حوزه هنری با نهادهایی چون یونسکو، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، میراث فرهنگی و خانه موسیقی را از جمله فعالیت‌های اخیر بخش موسیقی حوزه هنری خواند و افزود: همچنین آرشیو موسیقی حوزه هنری در حال کامل شدن است.

وی با اشاره به این که پنج آلبوم موسیقی نیز در این اواخر تولید شده است، "سرزمین مهربانی" که پیش از عید رونمایی شد و " آوای مهر " را که مجموعه سرودهای دانش آموزی است از جمله این پنج آلبوم عنوان کرد.

ارجمند، پیشبرد سرفصل‌های تولید را با وجود کمبود بودجه مطلوب و مناسب عنوان کرد و ادامه داد: همچنین طرح دایره‌المعارف موسیقی ایران نیز در حال پیمودن روند خود به شکل خوب و مناسبی است.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری اشاره‌ای هم به برگزاری جشنواره خنیاگران که سال 91 در لرستان برگزار شد، کرد و گفت: جشنواره خنیاگران به لحاظ کیفی رشد بسیار خوبی داشت و به شهادت بسیاری از کارشناسان به شکل مطلوب و با کیفیت امسال مناسب و درخور توجهی برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که در چند ماهی که مدیریت این دفتر را برعهده داشتید علاقه‌مند به انجام چه کاری در حوزه موسیقی بودید که موفق به عملی کردن آن نشدید، اظهار کرد: تشکیل گروه کُر یکی از مهمترین اهداف ما بود که به علت کمبود بودجه و مواجه با مشکلات اقتصادی تاسیس و تشکیل آن به سال آینده موکول شد.

ارجمند همچنین در مورد عرصه تولید مرکز موسیقی حوزه هنری نیز افزود: تولیداتمان گرچه خوشبختانه متوقف نشد اما محدود شد. به عنوان نمونه برخی آثار ضبط شده‌ اما هنوز به انتشار نرسیده‌اند. البته در اولین فرصت و با تامین بودجه همه آنها منتشر خواهند شد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با بیان این که از صفر تا 20 به خود نمره 17 می‌دهد، تاکید کرد: من به عنوان مدیری که تازه وارد مجموعه شدم برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها نیازمند شناخت از مجموعه بودم که البته بعد از گذشت چند ماه به این شناخت رسیده‌ام و امیدوارم سال آینده سال بهتر و پربارتری برای موسیقی ایران و مرکز موسیقی حوزه هنری باشد.

پیروز ارجمند از چهار ماه پیش مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری را برعهده گرفته است و پیش از او مدت‌های متمادی رضا مهدوی این مسئولیت را برعهده داشت.

کد خبر 206326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز