همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی با اشاره به وزش شدید باد در استان‌های اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی و احتمال ایجاد خسارت بر تأسیسات گفت: طی روز یکشنبه در برخی نقاط کشور و همچنین ارتفاعات پایتخت بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

طوفان

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از غروب امروز و طی روز یکشنبه برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و با تأخیر در استان‌‌های قزوین، مازندران، ارتفاعات مرکزی و اردبیل وزش باد و بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواشناسی در ادامه ابراز داشت: طی روز دوشنبه در استان‌های گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در روز یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان شرقی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: سرعت وزش باد در این استان‌ها بیش از 35 کیلومتر بر ساعت است و احتمال ایجاد خسارت بر تأسیستان دور از انتظار نیست.

اصغری همچنین یادآور شد: در استان‌های زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، قزوین، البرز و تهران وزش باد نسبتاً شدید حدود 35 کیلومتر بر ساعت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر روز یکشنبه تا اواسط دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود. بنابراین لازم است مسافران در استفاده از قایق‌های تفریحی و همچنین ماهیگیر‌ها طی این روزها توجه لازم را داشته باشند.

این کارشناس ارشد هواشناسی اضافه کرد: برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، استان‌های واقع در نیمه غربی کشور گرد و خاک همراه با کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه امروز نسبت به دیروز در کل کشور 2 تا 3 درجه سانتیگراد افزایش دما داشته‌ایم، اظهار داشت: این افزایش دما در سواحل شمالی ملموس‌تر بوده به طوری که در این نواحی دمای هوا 8 درجه سانتیگراد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

اصغری یادآور شد: امروز استان اردبیل نسبت به روز گذشته 13 درجه سانتیگراد افزایش دما را تجربه کرده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در روز یکشنبه در نیمه جنوب شرقی کشور حدود 5 درجه افزایش می‌یابد، ابراز داشت: این در حالی است که برای روز دوشنبه تا 5 درجه سانتیگراد در نیمه غربی به طور میانگین کاهش دما پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه این کاهش دما طی این روز به نیمه شمالی کشور حرکت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه آسمان تهران امروز نیمه‌ ابری است، خاطرنشان کرد: برای فردا وزش باد نسبتاً شدید برای تهران (35 کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات این کلانشهر بارش برف خواهیم داشت.

کد خبر 206037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز