همشهری آنلاین: رنه مگریت، هنرمند مشهور سورئالیست می‌گفت:"سورئالیست بودن به معنای آن است هیچکدام از یادآوری‌های‌تان از چیزهایی را که دیده‌اید را به ذهن‌تان راه ندهید، و همیشه در جستجوی چیزی باشید که هرگز ندیده‌اید."

 Levitation4

این هدف والا ایده‌ال هنرمند معاصر ایتالیایی جوزپه لو سکیاوو و منشا رشته جدید از کارهای او به نام "لویاتان" است.

 Levitation

این مجموعه عکس‌های دستکاری‌شده (photo-manipulation) جهانی با چشم‌انداز "شازده‌کوچولویی" از بناهای مشهور تاریخی - بناهایی که در بسیاری از فهرست‌های عجایب هفت‌گانه جای دارند- را به تصویر می‌کشد، لو سکیاوو از این بناها عکس گرفته است و آنها را بر فراز دنیاهای صخره‌ای قرار داده است که بر فراز چشم‌اندازهای دریایی اسرار آمیز شناورند.

 Levitation2

این تصاویر به این شاهکارهای مشهور معماری به شیوه‌ای منحصر به فرد می‌پردازند. با خلق کردن صحنه‌ای که خالی از عوامل پرت‌کننده حواس در دنیای واقعی (یا توریست‌هایی همه‌جاحاضری که در این دوران آنها را احاطه می‌کنند)، این بناها و شکل‌شان برجسته و به فوریت قابل‌شناسایی می‌شوند و بعد مانند تاجی تزئینی برای صخره‌ای که به طرز جادویی بر فراز آن گذاشته شده‌اند، عمل می‌کنند.

 Levitation3

این محوشدن رویاگونه میان واقعیت و خیال با تصویرسازی سیاه و سفید بیشتر تشدید می‌شود، و به قول لو اسکیاوو مانند "پیوندی میان گذشته وحال" عمل می‌کند.

 Levitation4
لو اسکیاوو که از معماری آوانگارد ابتدای قرن بیستم الهام گرفته است، می‌خواهد به شیوه‌ای مانند - فیلم "نیمه شب در پاریس" وودی آلن- به دیدار رنه مگریت، سالوادور دالی و مارسال دوشان رفته باشد.

کد خبر 206022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز