همشهری آنلاین: موسسه مطبوعاتی ایران همزمان با روزهای پایانی سال جاری اقدام به تعدیل گسترده نیروهای خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه مطبوعاتی ایران در روزهای نخست هفته جاری و همزمان با روزهای پایانی سال 91، جمع قابل توجهی از خبرنگاران و کارمندان این موسسه را تعدیل کرد.

این افراد که از شاغلان بخش‌های مختلف نشریات این موسسه بوده و در رسته‌های مختلف فعالیت داشته‌اند، در هفته پایانی سال جاری نامه‌ای مبنی بر پایان فعالیت خود در این موسسه دریافت کرده‌ و از آنها خواسته شده برای تسویه حساب اقدام کنند.

پیگیری خبرنگار مهر از خبرنگاران و کارمندان این روزنامه حاکی از این است که از برخی نیروهای تعدیل شده خواسته شده که به عنوان نیروی مامور به خدمت به روزنامه شهروند متعلق به سازمان هلا‌ل احمر که از 26 اسفند آغاز به انتشار کرده است، مراجعه و مشغول به خدمت شوند.

این در حالی است که روزنامه‌نگاران تعدیل شده از این رسانه ضمن اینکه اعلام داشته‌اند روزنامه شهروند از پذیرش آنها به دلیل تکمیل ظرفیت جذب نیرو، خودداری کرده است، اظهار داشتند این دو رسانه کاملا مجزا از هم بوده و امکان انتقال خبرنگار به صورت مامور به خدمت در آنها وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید:این تعدیل گسترده نیرو در موسسه مطبوعاتی ایران شامل خبرنگارانی با چندیدن سال سابقه نیزشده است.

پیگیری خبرنگار مهر برای کسب توضیح از مسئولان این رسانه تاکنون به پاسخ روشنی نرسیده است و تنها برخی از دبیران سرویس روزنامه ایران مدعی شده‌اند که این ماجرا یک رویداد داخلی در این رسانه‌است.

این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که موسسه مطبوعاتی ایران طی دو سال گذشته با تغییرات مدیریتی متعددی همراه شده است.

همچنین در اواخر دی‌ماه سال گذشته، پس از تغییر اعضاء هیئت مدیره این موسسه و انتصاب «حنیف حسین ستاریان» به عنوان مدیر عامل؛ برخی از مسئولان این موسسه از تمامی سمت‌های خود عزل شدند که از میان آنها می‌توان به غلامحسین اسلامی‌فرد سردبیر کل نشریات موسسه ایران، ابوالقاسم وطن‌دوست معاون اداری مالی ، میکائیل محسنی مدیر امور اداری، میعاد صادقی مدیر عامل موسسه شهرستانها، هاشم سروش‌پور دبیر کمیته انضباطی و سردبیر ایران زمین و قاسم اسلامی‌فرد مدیر امور چاپ اشاره کرد.

در همین حال سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز به تازگی با صدور اطلاعیه‌ای اقدام به استخدام ده ها نفر نیرو برای دفاتر خود در سراسر کشور کرده است.

نکته قابل توجه در این آگهی استخدام درج تاریخ 15 فروردین به عنوان روز پایانی ارسال مدارک برای ثبت‌نام در آن است.

کد خبر 205843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز