همشهری آنلاین: محمدعلی گلریز، خواننده سرودهای انقلابی با انتقاد از اوضاع موسیقی کشور گفت: موسیقی فاخر انقلابی ما در معرض خطر است و در این خصوص همه بانیان فرهنگی کشور مسئول‌اند.

محمدعلی گلریز

محمدعلی گلریز، فعال پیشکسوت موسیقی و خواننده سرودهای انقلابی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه موسیقی ایرانی و انقلابی همواره مظلوم واقع شده، افزود: به نظر من در سال 91 موسیقی انقلاب بیش از هر سال دیگری مورد ظلم و بی‌توجهی قرار گرفته است.

گلریز با اشاره به تهاجم شدید فرهنگی غرب علیه کشورمان، اظهار کرد: غربی‌ها به ادعای خودشان میلیون‌ها دلار خرج می کنند تا ذهن جوانان ما را منحرف کنند و یکی از زمینه‌های مهم این تهاجم در عرصه موسیقی رقم خورده است؛ بنابراین تنها هنری که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود تا تهاجمات فرهنگی خنثی شود، موسیقی است.

وی موسیقی را یکی از ابزار مورد استفاده دشمن برای اعمال جنگ نرم علیه ایران دانست و گفت: موسیقی فاخر ما در معرض خطر است و در این خصوص همه بانیان فرهنگی مسئول‌اند.

این خواننده سرودهای انقلابی، اوضاع کنونی موسیقی را زنگ خطری برای جوانان کشور خواند و گفت: بازار موسیقی ما از آثار مبتذل و بی‌محتوایی پر شده است که با مجوز یا بی‌مجوز، زیرزمینی یا غیرزیر‌زمینی در دسترس همگان قرار گرفته و باید آن‌ها را هم با عنوان موسیقی لس‌آنجلسی نامگذاری کرد.

وی افزود: در این میان تنها موسیقی‌ای که در در حال از دست رفتن است، موسیقی انقلاب است. حتی در جشنواره موسیقی فجر که نام‌اش "فجر" و مرتبط با انقلاب است و باید بتواند خاطرات انقلاب را تداعی کند، به موسیقی انقلاب پرداخته نمی‌شود.

گلریز در ادامه با بیان اینکه 90 درصد فعالیت‌های مرتبط با موسیقی در کشور به جریان موسیقی فاخر و ارزشی ایرانی و انقلابی تعلق ندارد، اضافه کرد: از 10 درصد بقیه هم بیشتر موسیقی ایرانی مورد توجه است و اصلا به موسیقی انقلاب توجهی نمی‌شود.

این فعال در عرصه موسیقی انقلاب با تاکید بر اینکه فعالیت در زمینه موسیقی انقلاب به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: با اینکه موسیقی انقلاب مورد پذیرش همه افراد جامعه است و اگر برای آن سرمایه‌گذاری شود و آثار باکیفیتی در این زمینه تولید شود، مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت، نمی‌دانم چرا مسئولان در این زمینه کم‌کاری می کنند.

این هنرمند درباره ماهیت موسیقی انقلاب گفت: موسیقی انقلابی یعنی اینکه بتوانیم آثاری تولید کنیم که ارزش‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف را معرفی کرده و در قالب هنری به ظهور برساند؛ موسیقی انقلاب یعنی تولید آثار هنری فاخر در عرصه موسیقی که از کلام و بیان باصلابتی برخوردار باشد؛ موسیقی انقلاب در واقع جمع همه ارزش‌های دینی و اخلاقی انقلاب اسلامی است.

گلریز در پایان درباره فعالیت‌هایش در سال 91 گفت: امسال علاوه بر تدریس مستمر در 2 کلاس با محوریت آواز سنتی و سرودهای انقلابی، آلبوم «یاران خورشید» را برای ایام محرم اجرا کرده و به سفارش خانه سرود مجموعه «ای وطن» را تولید کردیم. چند قطعه برای یادمان شهید بزرگوار «حسن تهرانی‌ مقدم» و قطعاتی را هم برای کاروان راهیان نور اجرا و ظبط کردیم.

کد خبر 205673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز