گروه دانش و سلامت- فتانه انفرادی: نسخه اول بازی گنج‌تهران، نوروز امسال به بازار می‌آید.


مهندس سعید خوش‌بخت، یکی از طراحان بازی گنج‌تهران به همشهری گفت: بازی گنج تهران، از نوع بازی‌های موقعیت‌محور است که افراد می‌توانند از طریق نصب روی تلفن همراه خود با مراکز گردشگری تهران آشنا شده و خود را به‌راحتی در موقعیت این مراکز قرار دهند.

او با بیان اینکه نسخه کامل بازی گنج تهران، مرداد‌ماه سال آینده به بازار می‌آید، افزود: هدف اصلی از این بازی آن است که افراد با مراکز گردشگری شهر تهران آشنا شوند به همین منظور، بازی طوری طراحی شده که افراد برای رسیدن به گنج در هر مرحله باید مسیری را طی کنند تا به یک مرکز گردشگری برسند، فردی که بتواند تمام مسیر را طی کند برنده بازی می‌شود و در قرعه‌کشی برندگان شرکت می‌کند و جایزه نقدی هم به او تعلق می‌گیرد.

خوش‌بخت افزود: در نسخه ابتدایی بازی گنج تهران، 25نقطه شهر تهران فعال خواهد شد و این درحالی است که در نسخه اصلی سعی شده است که کل تهران زیر پوشش این بازی قرار گیرد. علاوه بر این، در نسخه اصلی بازی گنج تهران، افراد دیگر به‌صورت انفرادی در بازی شرکت نمی‌کنند بلکه به‌صورت دسته‌جمعی با هم بازی می‌کنند. به‌عبارت بهتر، نسخه اصلی بازی گنج‌تهران، ترکیبی از بازی‌های آنلاین جمعی و به‌کار‌گیری بحث موقعیت‌محوری است.

خوش‌بخت گفت: یکی دیگر از اهداف بازی گنج‌تهران آن است که افراد را با مراکز دیدنی که قرار است افتتاح شوند نیز آشنا کنیم تا برای بازدید این مراکز جدید ترغیب شوند. او افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش حجم ترافیک تهران، از دیگر اهداف طراحی و ساخت بازی گنج‌تهران است.

خوش‌بخت با بیان اینکه یک شرکت خصوصی هزینه‌های طراحی و ساخت این بازی را تقبل کرده است، اظهار داشت: مدیریت توسعه گردشگری شهرداری تهران نیز از بازی گنج تهران حمایت کرده و در همین راستا شهرداری تهران تعداد زیادی از این بازی را خریداری کرده تا در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهد و آنان را با جاذبه‌های گردشگری شهر تهران آشنا کند. او افزود: سیستم عاملی که این بازی را پشتیبانی می‌کند، سیستم عامل آندروید است اما سیستم عامل‌های دیگری نیز از قبیل‌ آی‌او‌اس، به‌تدریج اضافه می‌شود.

کد خبر 205461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز