همشهری آنلاین: مدیرکل نام نویسی حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت افراد تحت پوشش این سازمان، برای تجمیع سوابق بیمه‌ای خود نیاز به مراجعه به شعب مختلف ندارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حسینی افزود: فردی که در کارگاه‌های مختلف کار کرده است، برای تجمیع سوابق خود می‌تواند به آخرین شعبه محل پرداخت بیمه مراجعه کند و برای جمع آوری سابقه درخواست دهد.

وی گفت: از دو سال پیش ،‌جمع آوری سوابق به صورت الکترونیکی و پس از درخواست فرد انجام و سوابق در کمتر از یک هفته تجمیع می‌شود.

حسینی به بیمه شدگان تامین اجتماعی توصیه کرد پیش از مراجعه و ارائه درخواست برای تجمیع سوابق به سایت www.tamin.ir مراجعه و سوابق خود را مشاهده کنند.

مدیرکل نام نویسی حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی افزود: از سال آینده رسیدگی به اعتراض‌های افراد نیز از طریق این سایت انجام می‌شود.

حسینی همچنین تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند بدانند که کارفرما برای آنان حق بیمه پرداخت کرده است یا خیر؟ می‌توانند به بخش رویت سوابق سایت تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وی افزود: این افراد در صورتی که مستنداتی درباره پرداخت نشدن سهم بیمه کارفرما داشته باشند، قابل رسیدگی است.

حسینی در پاسخ به سئوالی درباره کم شدن تعداد برگه‌های دفترچه‌های تامین اجتماعی گفت: این دفترچه ها از ابتدا برای بیمه شدگان عادی 15نسخه ، مستمری بگیران 24 نسخه و بیماران خاص 45 نسخه داشته است.

وی افزود: میانگین مراجعه افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به مراکز درمانی 11 بار در سال است.

کد خبر 205290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز