گروه حوادث: اعضای باند کلاهبرداری بعد از اجاره آپارتمان، خود را مالک آن جا می‌زدند و با اجاره دادن آپارتمان به چند نفر دیگر دست به کلاهبرداری میلیونی می‌زدند.

کلاهبرداران خانه دیگران را اجاره می‌دادند

 تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند با شکایت سه نفر که اقدام به اجاره آپارتمانی در منطقه فرمانیه کرده بودند، شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که شاکیان در پی انتشار آگهی رهن یک واحد آپارتمان در منطقه فرمانیه با قیمت و شرایط مناسب به بنگاهی در همان منطقه مراجعه و با فردی به اسم امیر که خود را صاحب آپارتمان معرفی کرده بود آشنا شده بودند.

پس از بازدید از منزل نیز با امیر بر سر رهن 60میلیون تومانی آپارتمان به توافق رسیده و همه یا بخشی از مبلغ را به‌صورت چک تضمینی پرداخت کرده بودند اما هنگام مراجعه برای تحویل گرفتن آپارتمان، متوجه شده بودند که امیر نه‌تنها صاحب آپارتمان نیست، بلکه آن را همزمان به سه نفر اجاره داده است. با این شکایت، مأموران صاحب اصلی آپارتمان را شناسایی کردند و متوجه شدند که امیر مدتی قبل آپارتمان را از او به مبلغ 10میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون تومان، اجاره کرده و سپس با جعل مدارک، آن را به سه نفر دیگر اجاره داده و از این طریق میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده است. با این اطلاعات دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد و مأموران در ادامه متوجه شدند نام واقعی امیر، فریدون است که پیش از این هفت بار به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد به تازگی و با دریافت مرخصی از زندان خارج شده و بار دیگر اقدامات مجرمانه‌اش را از سر گرفته است.

با شناسایی هویت فریدون وی سوار بر یک خودروی زانتیا در منطقه صادقیه دستگیر شد و در بازجویی، همدستان خود را معرفی کرد. سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری بقیه اعضای باند گفت: متهمان علاوه بر اعتراف به کلاهبرداری از سه مالباخته، به کلاهبرداری‌های مشابه در منطقه شهرری نیز اعتراف کردند که تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی آنها ادامه دارد. وی افزود: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس متهمان در روزنامه‌ها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 205182

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز