گروه دانش و سلامت - فتانه انفرادی: محقق شدن توسعه شهر در امور کالبدی، فرهنگی و فناوری منوط به ارتباط مؤثر و مستمر بین دو حوزه تفکر و عمل است و به همین منظور، شهرداری تهران از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه فناوری اطلاعات استفاده کرده و خواهد کرد.

نمایش توانمندی مدیریت شهری تهران در حوزه فناوری اطلاعات

دکتر سیدمحمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این مطلب در هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران گفت: با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات می‌توان بسیار سهل‌تر و سریع‌تر به ارائه خدمت پرداخت، این درحالی است که متأسفانه موضوع فناوری اطلاعات در بین مردم مغفول مانده است.

دکتر ایازی به فعالیت‌های انجام شده در خانه‌های فناوری اطلاعات در محلات تهران اشاره کرد و گفت:با بستر‌سازی‌ مناسب برای شکل‌گیری تدریجی محله الکترونیک می‌توانیم مردم را به سوی فعالیت‌های مربوط به فناوری اطلاعات علاقه‌مند کنیم چرا که مشارکت مردم در این زمینه انگیزه آنان را افزایش خواهد داد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به برگزاری جشنواره شکوفا و ساب پرتال‌های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:شهرداری تهران در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت‌های مختلفی انجام داده است که این امر نشان می‌دهد مدیریت شهری توانسته است از تمام ظرفیت‌های مناسب در این زمینه استفاده بهینه کند.

در هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران که صبح روز گذشته در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف شروع به کار کرد، دکتر رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به اینکه کشور در زمینه فناوری اطلاعات از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب ایران در این زمینه باید بتوان از این ظرفیت‌ها به‌طور شایسته استفاده کرد و همراهی و همیاری شهرداری تهران می‌تواند در عملیاتی شدن این ظرفیت‌ها بسیار مؤثر باشد چرا که روح خلاقیت به این شکل می‌تواند به‌صورت سیستماتیک و منظم در بدنه جامعه تزریق و موجب رشد و پیشرفت کشور شود.
در حاشیه این کنفرانس دکتر جعفر حبیبی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران را در زمینه فناوری اطلاعات مفید ارزیابی کرد و گفت: همکاری بین شهرداری تهران و دانشگاه نمود خوبی از تعامل بین علم و عمل است.

او از همکاری بین شهرداری تهران و دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فناوری اطلاعات به‌عنوان یک مدل موفق یاد کرد و اظهار داشت: وقتی که بتوان با راهکارهای عملیاتی علم را در عمل پیاده کرد آن وقت است که می‌توان به پیشرفت‌های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات در زندگی رسید و مردم نیز می‌توانند از کاربردهای مفید فناوری اطلاعات در زندگی بهره گیرند. او هدف از برپایی کنفرانس کامپیوتر ایران را تعامل و همکاری بین دانشگاه و صنعت دانست و گفت: در چنین کنفرانس‌هایی انتقال تجارب صورت می‌گیرد و هم علم می‌تواند به صنعت کمک کند و هم صنعت به علم.

در حاشیه این مراسم مهندس علی اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز گفت: حضور شهرداری تهران در این کنفرانس نمایانگر آن است که می‌توان با ارائه راهکار‌های اجرایی، محیط محض علمی را در مقیاس‌های بزرگ به محیط اجرایی نزدیک کرد چرا که معتقدیم دانشجو باید در عمل بداند که چگونه می‌تواند علم خود را اجرایی و پیاده‌سازی‌ کند. در حاشیه کنفرانس سالانه کامپیوتر ایران، توانمندی‌ها و دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه فناوری اطلاعات در قالب غرفه‌های مختلف به معرض نمایش گذاشته شده است.

سیستم ارتباطات یکپارچه مخابراتی در قالب کنفرانس صوتی، تصویری، وب کنفرانس، پست الکترونیک، پست صوتی، پیام فوری، آموزش مجازی؛ طرح راهبردی فناوری اطلاعات در قالب معماری سازمانی فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مطالعات پایه تدوین طرح استراتژیک فناوری اطلاعات، وضعیت موجود فناوری اطلاعات در شهرداری تهران، ماتریس SWOT راهبردها و سناریوها، تحلیل فاصله بین وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب؛ سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در شهرداری تهران، سرویس‌ها و سیستم‌های کاربردی مکان مبنا، معماری فرایندهای مکان مبنای شهرداری تهران در حوزه‌های کسب و کار، داده، سرویس‌ها و سیستم‌های کاربردی و تکنولوژی. کنترل مکانیزه محدوه طرح ترافیک و مدیریت هوشمند تقاطع‌های شهر تهران، مدیریت هوشمند ناوگان و اطلاع‌رسانی مسافران حمل‌ونقل عمومی و بحث‌های تولید داده‌های مکانی و پرداخت‌های الکترونیکی برخی از دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه فناوری اطلاعات در هجدهمین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران است.در هجدهمین کنفرانس سالانه کامپیوتر ایران که از صبح روز گذشته برگزار شد و تا پنجشنبه 24اسفند در محل دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، ادامه خواهد داشت بیش از 70مقاله ارائه خواهد شد.

کد خبر 205160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز