همشهری آنلاین: ‌در حالی که یک عضو شورای عالی کار با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه تعیین مزد 92 کارگران گفت افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران در سال 92 تصویب شد سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مجموع افزایش حقوق سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار بیش از 30 درصد خواهد بود.

فارس نوشت: احمدرضا معینی با بیان این مطلب اظهار داشت: هم‌ اکنون این جلسه 3 جانبه بین نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در حال برگزاری است.

به گفته وی، پایه سنوات از 250 به 300 افزایش یافته و روزانه 1948 تومان به اضافه 10 درصد برای کارگران روزمزد تعیین شده است. رایزنی برای ارائه بن کارگری در جریان است.

وی ادامه داد: این جلسات برای تعیین سایر سطوح دستمزدی کماکان ادامه دارد.

مهر نیز نوشت:  اسدالله عباسی در پایان نشست شورای عالی کار در مورد حق اولاد و حق بن نقدی و غیره کارگران در سال 92 گفت: حق اولاد، حق بن نقدی، حق سنوات و حق مسکن کارگران برای سال 92 هیچگونه افزایشی نیافته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمام افزایش های مربوط به حق اولاد، حق بن نقدی، حق سنوات و حق مسکن در افزایش حداقل دستمزد سال 92 کارگران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مجموع افزایش حقوق سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار بیش از 30 درصد خواهد بود. نرخ تورمی که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد به میزان 30.2 درصد برای پایان بهمن ماه سال جاری بود.

عباسی همچنین از افزایش حدود 10 درصدی دستمزد سایر سطوح مزدی به علاوه روزانه دو هزار تومان خبرداد و گفت: پایه سنواتی نیز برای هر روز از 250 تومان به 300 تومان افزایش یافته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حق اولاد نیز به تناسب افزایش حداقل دستمزد بالا خواهد رفت اما کارگران و کارفرمایان در مورد افزایش حق بن نقدی که در سال جاری 35 هزار تومان در هر ماه است، تصمیم جدیدی اتخاذ نکردند.

کد خبر 204976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز