همشهری آنلاین: اولین جلسه تعیین حداقل دستمزد سال آینده برگزار شد و براساس خبرهای به دست آمده احتمال افزایش ۲۸درصدی حداقل دستمزد به همراه بن کارگری برای سال آینده وجود دارد.

فارس نوشت: اولین دور مذاکرات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال 92 با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی کار در محل این وزارتخانه برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مذاکرات طرفین با بررسی شرایط اقتصادی، هزینه‌های معیشت و مسائلی مانند حق مسکن و خواروبار کارگری و افزایش پایه سنوات و چگونگی رسیدن به تفاهم برای تعیین حداقل مزد به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

براساس شنیده‌های خبرنگار فارس از این جلسه، کارگران در این نشست خواهان افزایش دستمزد بیش از آنچه که سرپرست وزارتخانه اعلام کرده، هستند و براساس گمانه‌زنی‌‌ها احتمال افزایش 28 درصدی حداقل دستمزد به همراه بن کارگری سال آینده وجود دارد.

نماینده کارفرمایان: امکان اینکه حداقل مزد تعیین نشود نیز وجود دارد

نجفی نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد چگونگی روند جلسات گفت: به نظر می‌رسد این جلسه طولانی شود و هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و امکان اینکه امروز حداقل مزد تعیین نشود نیز وجود دارد.

یکی دیگر از اعضای شورای عالی کار به فارس گفت: قطعا نمایندگان کارگری براساس قانون مباحث مزدی را در نظر می‌گیرند و به احتمال زیاد امسال افزایش‌ها ترکیبی بوده و شامل دستمزد، بن کارگری، حق سنوات و خواروبار باشد.

معینی تاکید کرد: عصر امروز جلسه ادامه می‌یابد و امیدواریم بتوانیم با دیگر شرکاء به تفاهم برسیم.

کد خبر 204945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز