همشهری آنلاین: تهیه‌کننده برنامه "عمو پورنگ" با اشاره به اجرای این برنامه در ایام نوروز در شهرهای مختلف استرالیا دلایل قطع پخش این برنامه موفق در سال 92 در تلویزیون ایران را تشریح کرد.

مهر نوشت: مسلم آقاجان‌زاده تهیه‌کننده برنامه "عمو پورنگ" درباره سفرهای نوروزی عوامل این برنامه تلویزیونی به خارج از کشور گفت: امسال قرارست از هفتم تا هفدهم فروردین ماه عمو پورنگ و امیرمحمد در شهرهای سیدنی، ملبورن و کامبرا کشور استرالیا برای کودکان و خانواده‌هایشان به اجرای برنامه بپردازند. این برنامه به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و با همکاری رایزن فرهنگی ایران در استرالیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این شهرها ایرانی‌های زیادی سکونت دارند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم این برنامه در شهرهایی که 5 - 4 هزار نفر ایرانی در آن زندگی می‌کنند، با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شود. در سال‌های گذشته نیز برنامه "عمو پورنگ"به کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، اتریش، مالزی، هلند، سوئد، دانمارک، ایتالیا، چک، نروژ و شهرهای مختلف انگلستان سفر کرده که تجربه موفقی بوده است.

وی افزود: از قبل برای این برنامه اطلاع‌رسانی خواهد شد. این برنامه ها که به مناسبت جشن ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌شود به صورت رایگان خواهند بود. البته این برنامه‌ها برای خودِ گروه هم مفید است و بعد از یک سال فعالیت، گروه می تواند استراحت کند.

این تهیه‌کننده درباره روی آنتن نرفتن این برنامه در سال جدید در سیمای جمهوری اسلامی توضیح داد: آخرین برنامه"عمو پورنگ" 25 یا 29 اسفند ماه خواهد بود و ادامه برنامه در سال 92 در هاله‌ای از ابهام است. گروه تولید این برنامه مشکلات مالی را که این روزها سازمان با آنها مواجه است، درک می‌کند. به هر حال ما هم می‌دانیم که صدا و سیما به لحاظ مالی دچار مشکل شده است اما مشکل ما بیشتر از اینکه به مسایل اقتصادی بازگردد به توجه نکردن به کودکان مربوط است.

آقاجان‌زاده عنوان کرد: متاسفانه برنامه‌های کودک در ساعت‌های مرده از تلویزیون پخش می‌شوند و حتی شبکه دو سیما نیز که به عنوان شبکه کودک معرفی شده است از ساعت 17 به بعد دیگر برنامه‌ای مخصوص کودکان ندارد بنابراین این برنامه‌ها در یک زمان فشرده پخش می‌شوند که این رویکرد بیشتر از مسایل اقتصادی ما را با مشکل روبرو می‌کند.

این تهیه‌کننده در پایان عنوان کرد: برنامه "عمو پورنگ" از معدود برنامه هایی است که بالای 90 درصد مخاطب داشته است حتی رقبای ما نیز حدود 70 درصد مخاطب دارند. پس اگر توجه بیشتری به برنامه هایی از این دست شود مطمئنا شاهد اقبال بیشتری خواهیم بود. امیدوارم تمهیدی برای حل این مشکل و برطرف شدن مساله فشردگی بیش از حد زمان در پخش برنامه‌های کودک و نوجوان برطرف شود اما با این وضعیت فکر نمی‌کنم برنامه "عمو پورنگ" بتواند در سال آینده برنامه‌ای داشته باشد.

کد خبر 204839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز