مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: ویژه برنامه‌های جشنواره نوروزی برج میلاد اعلام شد.بنا براین گزارش پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برج میلاد شهر تهران در نوروز امسال میزبان بیش از 250هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود.

بنا براین گزارش پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برج میلاد شهر تهران در نوروز امسال میزبان بیش از 250هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود. ضمن اینکه قرار است بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور در برج میلاد چیده شود. اما نکته جالب‌تر اینکه بازدید‌کنندگان از برج میلاد درقالب یکصد غرفه از نزدیک با انواع چادرهای عشایر، ‌سفره‌های هفت‌سین اقوام ایرانی، آیین‌های نوروزی، غذاها، تنقلات و سوغات 30 استان کشور آشنا خواهند شد.

همچنین امسال قرار است کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و معلولان جسمی و حرکتی بی‌سرپرست گردهم آیند و در بالاترین نقطه برج میلاد به همراه تعدادی از مدیران شهری لحظه تحویل سال را با هم برگزار کنند.فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج میلاد دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اعلام جزئیات ویژه برنامه‌های نوروزی برج میلاد پرداخت و گفت: هموطنان از سراسر کشور می‌توانند از 25 اسفند تا 16فروردین‌ماه از ساعت 9صبح تا 10شب از ویژه برنامه‌های نوروزی برج میلاد استفاده کنند. وی درتوضیح انواع برنامه‌هایی که قرار است در برج میلاد به اجرا درآید گفت: مدت سه‌ماه است که کار برنامه‌ریزی برای جشنواره نوروزی سال92 آغاز شده و بر همین اساس بیش از 100غرفه در 20سرفصل طراحی و اجرا خواهد شد که یکی از آنها تورهای تهران‌گردی با رویکرد بافت تاریخی و موزه‌ای است.

تورهای تهران گردی از مبدا برج میلاد آغاز می‌شود و به سمت منطقه12 حرکت می‌کند و 30نقطه تاریخی در هشت مسیر برای گردشگران درنظر گرفته شده است علاوه براین بازدید از سه برج طغرل، آزادی و میلاد، ‌بازدید از باغ موزه دفاع‌مقدس و باغ موزه قصر از دیگر برنامه‌های تهران‌گردی است.

در این اکسپو از هنرمندان سراسر کشور دعوت شده تا 20هزار قطعه سفال ایرانی را به نمایش بگذارند. مدیرعامل برج میلاد دیروز در نشست خود با خبرنگاران در توضیح دیگر برنامه‌های برج میلاد به مناسبت نوروز گفت: درحوزه محیط‌زیست نیز شاهد اتفاقات زیست‌محیطی خواهیم بود. به‌عنوان نمونه مردم با گونه‌های مختلف جانوری از کشور ایران و حتی سراسر جهان نظیر شتر مرغ، شتردوکوهان، حیوانات اهلی، وحشی و انواع پرندگان از نزدیک آشنا خواهند شد.

همچنین در روز 13فروردین‌ماه نیز از شهروندان تهرانی دعوت شده تا به برج میلاد بیایند و ماهی‌های قرمز خود را در حوضچه‌های ویژه‌ای که به همین منظور تدارک دیده شده رها کنند. در این‌باره مدیرعامل برج میلاد گفت:‌ ماهی قرمز 20 تا 40 سال عمر می‌کند اما هر ساله 10میلیون ماهی قرمز به‌دلیل شرایط بد نگهداری نابود می‌شوند. در بخش نوروز ملل نیز هوشیار پارسیان از شرکت 10 کشور با آیین‌های مشابه بهاری و نوروزی خبر داد که از طریق انجمن‌های دوستی و سفارتخانه‌هایشان در تهران هماهنگی‌های لازم به‌عمل می‌آید.

کد خبر 204679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز