شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه 400 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران وجود دارد، گفت: به سودجویانی که قصد دارند در بازار مسکن اخلال ایجاد می‌کنند هشدار می‌دهم وارد این عرصه نشوند.

نیکزاد وزیر مسکن

به گزارش مهر، علی نیکزاد در حاشیه بازدید از شهر جدید پردیس، با بیان اینکه دولت توان تأمین مسکن مورد نیاز قشرهای مختلف جامعه را دارد، اظهار داشت: هر سال عده‌ای سودجو سعی می‌کنند شایعه گرانی وحشتناک مسکن پس از عید را رواج دهند درحالی که همواره خلاف ادعای آنها ثابت شده است.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن 410 هزار واحد مسکونی مهر در استان تهران، افزود: علاوه بر این تعداد، شهرداری تهران نیز در سال 91 برای ساخت 250 هزار واحد مسکونی در شهر تهران پروانه صادر کرده و این در حالی است که براساس آمارهای مبتنی برقبض های گاز و برق 400 هزار واحد مسکونی این شهر نیز خالی از سکنه هستند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از آنجایی که بدون مصرف برق و گاز نمی‌توان اقدام به گرم کردن یک واحد مسکونی در فصل سرما کرد و با قبض هایی که مصرف نشدن برق و گاز را نشان می‌دهند می‌توان چنین نتیجه گرفت که 400 هزار واحد مسکونی شهر تهران خالی از سکنه هستند.

وی با بیان اینکه وقتی کلانشهری مانند تهران در مجموع یک میلیون واحد مسکونی آماده سکونت و در دست ساخت دارد، بحث کمبود و گرانی مسکن در آن بی معناست، تصریح کرد: چنانچه افرادی بخواهند در بازار مسکن کشور ایجاد اخلال کنند، به طور جدی با آنها برخورد می‌شود.

نیکزاد با تأکید براینکه هرگز بازار مسکن را به نفع عده‌ای سودجو رها نمی‌کنیم، گفت: چنانچه افرادی بخواهند ثبات بازار مسکن را برهم بزنند ما از ابزارهایی مانند وضع مالیات های سنگین استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم چنانچه فردی سالی بیش از یک بار اقدام به معامله مسکن می‌کند باید مالیات قابل توجهی هم برای آن پرداخت کند، اظهار داشت : این امر در مورد زمین های خالی نیز باید اجرا شود تا افراد ناچار شوند نسبت به سود مدنظر خود مالیات سنگینی نیز بدهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود تعزیرات به بحث کنترل بازار اجاره‌بها، آن را اقدامی مناسب دانست و تصریح کرد: باوجودی که تلاش می‌کنیم از طریق عرضه زیاد بازار مسکن را کنترل کنیم، لازم باشد از این ابزار نیز برای مقابله با سودجویان استفاده خواهیم کرد.

وی به ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، اندیشه و پردیس اشاره کرد و افزود : دولت توان تامین مسکن مورد نیاز قشرهای مختلف جامعه را دارد تا جایی که حتی افراد مایل به سکونت در شهر تهران نیز می‌توانند از طرح مسکن مهر تهران استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر تهران 30 تا 50 درصد ارزانتر از قیمت بازار در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آورده متقاضیان مسکن مهر تهران به 120 تا 140 میلیون تومان می‌رسد و اقساط ماهانه آنها نیز بیشتر از یک میلیون تومان نخواهد بود.

نیکزاد گفت: افرادی که آورده مالی کمتری دارند می‌توانند در یکی از شهرهای جدید اطراف تهران مسکن مهردریافت کنند. وی ادامه داد: نیاز و فراوانی تقاضا برای دریافت مسکن مهر در شهرجدید پردیس سبب شد ما ساخت 80 هزار واحد مسکونی را در این شهر جدید، علاوه بر 13 هزار واحد قبلی که در دست ساخت بودند ، شروع کنیم که همزمان با اتمام این واحدها کلیه خدمات زیربنایی و روبنایی لازم نیز در اختیار ساکنان قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه خرید و فروش واحدهای مسکونی مهر غیرقانونی است، تصریح کرد: به بنگاه‌های معاملات املاکی که اقدام به معامله این واحدها می‌کنند هشدار می‌دهم که در صورت ادامه آنها را پلمپ خواهیم کرد. وی به خریداران چنین واحدهایی نیز هشدار داد با چنین اقدامی ضرر خواهند کرد.

کد خبر 204619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز